החלמה מטיפול שורש המדריך המלא

החלמה מטיפול שורש – המדריך המלא

החלמה מטיפול שורש המדריך המלא

כיצד עלינו להתכונן לטיפול שורש? האם הכאבים הכרוכים בו באמת כל כך נוראיים, ואיך ניתן להתכונן לקראת השעות והימים שאחריו? אספנו עבורכם את המידע החשוב ביותר כדי שתוכלו לצלוח את הטיפול במהירות ובשלום, ולחזור לחייך כמה שיותר מהר.

טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים בעלי המוניטין הבעייתי ביותר, ויש אינספור מטופלים שחוששים ממנו עד מאוד. אך למען האמת, לא מדובר בטיפול שכרוך בכל כך הרבה סבל. להיפך –  חוסר טיפול בבעיה בזמן הנכון עשויה להביא לכאבים חזקים הרבה יותר ולסיבוכים שעלולים לדרוש טיפולים מורכבים ואף כואבים יותר. אז מהו טיפול שורש?

גבר אחרי החלמה מטיפול שורש

למען האמת מדובר בטיפול די פשוט ושגרתי. הטיפול אורך בכמה שלבים, שבמהלכם הרופא קודם כל חודר למוך השן (רקמה חיה של השן שמורכבת מעצבים ומנימי דם), מוציא את רקמת המוך ומרחיב את תעלות השורש כדי לבצע ניקוין וחיטוי יסודי. בהמשך, הרופא סותם את התעלות באמצעות חומר מיוחד ואוטם את כותרת השן בסתימה זמנית.

בדרך כלל, על המטופל להגיע לפגישה נוספת כעבור שבועיים או שלושה, שבמהלכה הרופא מסיר את הסתימה הזמנית ובונה כתר קבוע שישמור על כותרת השן. אך מה עלינו לעשות כיצד להחלים מטיפול שורש בצורה הטובה והמהירה ביותר? הנה המדריך המלא.

בן אדם מחלים מטיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

הנחיות לאחר טיפול שורש

קודם כל חשוב להקשיב בתשומת לב רבה להנחיות של הרופא ולמלא אחריהן באופן מלא על מנת להבטיח את הצלחת הטיפול. עם התפוגגות חומרי ההרדמה, מטופלים רבים חשים בכאבים באזור הטיפול. ניתן לקחת משככי כאבים ללא מרשם רופא כדי לסייע בהתגברות על הכאבים (כדאי אף לפני תחילת הטיפול), אך מומלץ לקבל מהרופא גם משככי כאבים חזקים יותר – לכל מקרה.

אישה לפני החלמה מטיפול שורש

בשעות הראשונות שלאחר הטיפול מומלץ לא להפעיל כוח כבד על השן. כלומר, עדיף לבחור במזון רך וקל ללעיסה כמו יוגורט, דייסה, חביתה וכדומה. מעבר לכך, אין הנחיות מיוחדות ורוב האנשים יכולים לחזור לשגרה מלאה כבר באותו היום. אין לקחת אנטיביוטיקה לאחר הטיפול על דעת עצמכם וללא הנחייה מן הרופא המטפל.

אוכל ושתייה אחרי טיפול שורש

מיד לאחר טיפול השורש ניתן לשתות אך ורק משקאות קרים. לאחר התפוגגות ההרדמה המקומית ניתן לאכול ולשתות גם מזונות ומשקאות חמים. רעבים וההרדמה עדיין לא חלפה? מזונות קרים שלא דורשים לעיסה, כמו יוגורט וגלידה, הם הפתרון המושלם עבורכם.

מים קרים להחלמה מטיפול שורש

צחצוח שיניים ובריאות הפה

זה אמנם נשמע מפתיע אך לאחר טיפול שורש ניתן לצחצח שיניים באופן מיידי, מה גם שאין צורך להימנע מצחצוח השן שזה עתה עברה טיפול. לאחר מספר ימים מסיום הטיפול יש להקפיד על היגיינת הפה היומיומית באופן שגרתי – צחצוח שיניים יסודי יחד עם שימוש במברשות, קיסמים וחוט דנטלי. בנוסף, מומלץ לבקר אצל שיננית בין פעמיים לארבע פעמים בשנה לצורך הסרת פלאק ואבנית, בהתאם למצב בריאות החניכיים והשיניים של המטופל.

נשים מצחצחות שיניים להחלים מטיפול שורש

 פעילות גופנית

מבחינה רפואית ניתן לבצע פעילות גופנית מיד לאחר טיפול שורש, אך כמובן שאם מתחילים לחוש בכאבים הדבר עשוי להפריע בזמן הפעילות הספורטיבית, כמו גם להאט את קצב ההחלמה שלכם. יש לשים לב שאם טיפולי השיניים מתבצעים בכמה פגישות שונות, השיניים עלולות להיות רגישות בין פגישה לפגישה ולכן כדאי להימנע ממצבים של שינויי לחץ מהירים כמו טיסות וצלילות.

אנשים מתאמנים לאחר החלמה מטיפול שורש

תופעות לוואי 

ההרדמה המקומית תמשיך להשפיע לאחר הטיפול במשך כשעתיים. בהמשך השבוע עלולים להופיע כאבים שנעים בין אי-נוחות בזמן לעיסה לבין כאבים חזקים ועוצמתיים יותר – מודעות לכאבים תעזור לכם לפעול נכון כמו בחירת מזון מתאים ונטילת משככי כאבים, וכך להחלים במהירות וביעילות.

תופעות לוואי לאחר החלמה מטיפול שורש

יצירת קשר עם מרפאת השיניים

יש לפנות למרפאת השיניים במקרים הבאים: הסתימה הזמנית נופלת, השן נשברת, וכן במקרה של כאבים חזקים מאוד שנמשכים למעלה מיממה לאחר הטיפול. גם במקרים של נפיחות, חום מקומי, חום גבוה והפרשות מוגלה כדאי לפנות לרופא או לרופאה על מנת שיחליטו אם יש צורך בנטילת אנטיביוטיקה או בטיפולים נוספים.

שיחה למרפאה בתקופת ההחלמה מטיפול שורש

בדיקה תקופתית

במידה והייתה דלקת סביב השן שטופלה, יש להגיע לשתי בדיקות מעקב אחרי הטיפול  – לאחר שישה חודשים ולאחר שנה. במידה ולא היתה דלקת והכל תקין, יש להגיע לבדיקה שגרתית אצל רופא או רופאת השיניים פעם בשנה.

לסיכום, טיפול שורש הוא אינו דבר מורכב או כואב במיוחד – כל שנותר לכם לעשות הוא לעקוב אחר ההמלצות שלנו וכמובן אחר הנחיותיו של הרופא המטפל. בהצלחה!

 

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים