טיפולי שורש בחול ובארץ

טיפולי שורש בחו"ל – היתרונות והחסרונות

טיפולי שורש בחול ובארץ

טיפול שורש הוא טיפול שכיח בישראל ובעולם שמטרתו לשמר את השן הפגועה. הסיבה הנפוצה לצורך בטיפולי שורש היא הזנחה היגיינית והתפתחות עששת. במהלך הטיפול רופא השיניים מסלק את רקמת המוך ומחטא את תעלות השורשים מחיידקים ומשאריות של חומר אורגני. במאמר זה נרחיב לגבי האפשרויות של טיפולי שיניים בחול בכלל וטיפולי שורש בפרט ונדון ביתרונות ובחסרונות של האפשרויות הללו.

על טיפול שורש

טיפול שורש נחשב כיום לטיפול שגרתי ונפוץ ברפואה הדנטלית. הטיפול נדרש במצבים חמורים של ריקבון שיניים, עששת ומחלות חניכיים אחרות.

כאשר חלקו הפנימי של השן פגוע הדבר יכול לגרום לכאבים עזים וקושי באכילה ובמידה והטיפול אינו נעשה בזמן השן עלולה למות כולה.

טיפול שורש נועד לטפל בשורש הפגוע ולתת לפציינט מענה איכותי, תוך כדי שמירה על השן.

טיפול שורש במרפאה

טיפולי שיניים בחול

ישראלים רבים בוחרים לעבור טיפולי שיניים בחול על מנת לחסוך בעלויות הטיפולים. המדינות בהם ניתן למצוא טיפולי שיניים ברמה גבוהה בעלויות נמוכות בהשוואה לישראל הם בין היתר, טורקיה, מולדובה, רומניה וגאורגיה.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

ההוזלה בעלויות הטיפול נובעת, הן מפערים ביוקר המחיה במדינות הללו והן כתוצאה מהעלויות הנמוכות יותר של הכשרת רופאי השיניים בהם.

קליניקה של טיפול שורש בהרדמה מלאה

שילוב חופשה וטיפול באיסטנבול

טורקיה היא אחד מהיעדים הפופולריים ביותר בעולם לטיפולי שיניים כולל של ישראלים. איסטנבול מציעה מגוון אפשרויות ברמות מחירם משתנות לתיירי המרפאה מישראל וממדינות מערביות אחרות.

הערך המוסף של טורקיה עבור ישראלים הוא שמדובר ביעד תיירותי המציע הזדמנות מצוינת לשלב בין טיפול שיניים איכותי במחיר מציאה לחופשה במחיר משתלם.

תיירות מרפא דנטלית

תיירות מרפא דנטלית אינה תופעה ישראלית ייחודית והמדינות שציינו קודם הם יעד גם למערביים רבים נוספים שעלויות טיפולי השיניים במדינותיהם יקרות גם כן.

חשוב להבין שבדומה לישראל בה טיפולי שיניים אינם מכוסים בביטוח הבריאות הממלכתי, גם במרבית מדינות המערב האחרות טיפולי שיניים ממומנים בעיקר במימון פרטי וביטוחים משלמים.

גם לישראל מגיעה תיירות דנטלית, בעיקר של רוסים ואמריקאים מפני שרמת הטיפול כאן ברמה מעולה. ברוב המקרים מדובר במטופלים שהמחיר של טיפול השורש אינו בעיה עבורם. במקרה של אמריקאים מדובר גם על חיסכון כלכלי בגלל המחירים היקרים בארצות הברית.

בגלל שהרפואה הדנטלית היא ברובה פרטית בישראל, אזי אין לתיירי המרפא מרחבי העולם בעיה להשיג תורים בקלות.

טיפולי שיניים בחול במרחק טיסה קצרה

מלבד היתרון המרכזי של המחיר הנמוך של טיפולי שורש בחו"ל לטיפולים אלו מספר יתרונות נוספים. במרפאות לרוב ממוקמות ביעדים הנגישים באמצעות טיסות ישירות וקצרות.

מהפכת הלאו קוסט ופתיחת השמיים ליעדים אירופים הובילה לכך שעלויות הטיסות למרפאות הרלוונטיות נמוכות במיוחד והפערים בעלויות הטיפול משמעותיים לאחר הכללת מחירי הטיסה.

שן נמקית לפני טיפול שורש

מתקנים מתקדמים

יתרון נוסף של טיפולי שיניים בחול כולל טיפולי שורש הוא שהשירותים מוצעים במרפאות אירופאיות מתקדמות, תוך שימוש במתקנים חדישים, חומרי גלם ומכשור המתקדם ביותר בתחום.

החיסכון במחיר מושג  באמצעות השימוש בכוח עבודה זול יותר ועלויות תחזוקה ושכירות נמוכות יותר ולא באמצעות התפשרות על איכות הטיפולים או על חומרי הגלם והמכשור.

מלון והסעות

יתרון נוסף של הטיפולים בחוץ לארץ הוא במעטפת שהחברות הישראליות המספקות את חבילות הטיפול מציעות ללקוחותיהם. בדרך כלל מדובר על רכישת חבילה הכוללת גם את כל ההוצאות מסביב.

מלבד הטיסות עצמם, יש הסעות צמודות משדה התעופה למלון המקומי, שבמקרים רבים כלול בחבילה ולמרפאה. לרוב יהיה איש קשר ישראלי זמין לתת מענה לבעיות בעת השהות ביעד.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

טיפולים נפוצים בחו"ל

מלבד טיפול שורש, ישנם מספר טיפולי שיניים בחול שפופולריים בקרב תיירי מרפא ישראלים. בין היתר מדובר על השתלות שיניים, ציפויי חרסינה, הרמת סינוס, ניתוחי חניכיים, הליכי שיקום הפה והתקנה של שיניים תותבות.

תכנון הטיפולים מתחיל מרחוק עם שליחת צילום פנורמי ואבחון. לאחר מכן ניתנת הערכת מחיר וניתן לקבוע מועדים מתאימים לתוכנית הטיפולית.

כמה יעלה לי טיפול שורש

קביעת ההליך הטיפולי

הקביעה יש צורך בטיפול שורש בארץ או בחוץ לארץ נעשית על ידי בדיקה מדוקדקת של רופא השיניים תוך בדיקת הצילומים על מנת לראות את רמת הנזק בתוך השן עצמה.

ההליך עצמו יכול  לכלול מספר שלבים בהתאם לחומרת המצב ולמורכבותו. כמות הטיפולים וזמני ההמתנה ביניהם נעשית בהתאם לתוכנית הטיפולית ובדרך כלל ניתן לסיים טיפול שורש ביום אחד.

טיפול שורש כמה זמן מחזיק

הכרת החסרונות

למרות שהפופולריות של תיירות המרפא הדנטלית שוברת שיאים, חשוב להכיר גם את החסרונות של טיפולי שיניים, כמו טיפולי שורש ואחרים באמצעות תיירות מרפא בחוץ לארץ.

במרבית היעדים הזמינים, ישראלים עלולים להיתקל במחסומי שפה ופערים תרבותיים. האנגלית של הצוותים המקומיים אינה מיטבית ויכול להיות קושי לתקשר באופן יעיל במהלך הטיפולים.

סטנדרטים לא אחידים

חיסרון נוסף שמאפיין טיפולי שניים בחו"ל הוא חוסר אחידות בסטנדרטים הרפואיים של הטיפולים. רמת הטיפול ואיכות הטיפולים עלולים להשתנות ממדינה למדינה ולא תמיד ניתן להבטיח סטנדרט ברמה הישראלית.

חשוב טרם בחירת היעד שבו תבצעו את הטיפול, לבדוק לעומק את מרפאת היעד, את רמת הטיפול המקומית ואת תקני הבטיחות וההיגיינה של המקום.

המשכיות טיפולית ומעקב

חיסרון נוסף שבביצוע טיפול שורש בחו"ל הוא בקושי לשמור על המשכיות טיפולית ומעקב לגבי הצלחת ההליך בהמשך. בדרך כלל לא ניתן להיפגש שוב עם רופא השיניים בחוץ לארץ שביצע את ההליך לאחר השלמת הטיפול, מכיוון שרובנו לא נטוס שוב פעם רק בשביל הביקורת.

אמנם ניתן לקבל המשך ליווי אונליין אך הדבר לא יכול להוות תחליף מעשי למעקב מרפאתי.

אחריות על עבודה של רופא אחר

הבעייתיות של ביצוע טיפול שורש בחוץ לארץ בהקשר של המשכיות טיפולית יכולה לנבוע מחוסר הרצון של רופאים מקומיים לקחת אחריות על עבודתם של רופאים אחרים.

באופן כללי מומלץ ללכת לאותו רופא מטפל עבור טיפולים חוזרים וכאשר עושים טיפול שורש בחו"ל והוא אינו מצליח, מלבד הנזק הכלכלי יכול להיות למטופל קושי למצוא רופא שיניים בארץ שיטפל בבעיה.

רופאות שיניים מבצעות טיפול שורש בהרדמה מלאה

איכות הטיפול

לפני כל החלטה על טיפול שורש או כל טיפול שיניים אחר בחוץ לארץ חשוב לראות הוכחות לגבי איכות הטיפול. חשוב לקבל שמות של מטופלים ישראלים אשר ביצעו את ההליך שאתם זקוקים לו במרפאת היעד ולקבל מהם חוות דעת ממקור ראשון לגבי תוצאות העבודה, חווית הטיפול והמענה שניתן לכל המעטפת הטיפולית. גם ברפואת שיניים עדויות של אחרים הוא כלי קריטי.

טיפול שורש בחו"ל בשיקול דעת

לסיכום במאמר זה סקרנו את נושא תיירות המרפא הדנטלית בארץ ובחול תוך דגש על טיפולי שורש בחוץ לארץ. ציינו את היתרונות הבאים, הוזלת עלויות, מרחק טיסה קצר וזול, מתקנים חדישים, שילוב חופשה ומערך היסעים.

לצד היתרונות הצגנו גם את החסרונות, מחסומי שפה ותרבות, סטנדרטים לא אחידים ובעיתיות בהמשכיות הטיפולית והאחריות לתוצאות הטיפול. לפני שאתם נוסעים לחוץ לארץ כדי לקבל טיפולי שיניים בזול, הקפידו לבצע מחקר מעמיק כדי לבחור את מרפאת השיניים המתאימה ביותר עבורכם.

חשוב לבדוק מראש את כל ההיבטים החוקיים והמשפטיים של ביצוע הטיפול במקום שאינכם מכירים, על מנת להבטיח חווית טיפול אופטימלית עם תוצאות שיוכיחו את עצמן גם בהמשך.

 

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים