טיפול שורש במלתעות

זקוקים לטיפול שורש במלתעות? מעוניינים לדעת האם השמועות אודות הכאבים הכרוכים בו אמיתיות ולמה לצפות בשעות ובימים שאחרי? הנה מידע חשוב שכדאי לכם לשמוע כדי לצלוח את הטיפול ולחזור לחייך הכי מוקדם שאפשר!

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש מכיל מספר שלבים ונועד לסלק רקמה עם דלקת או נמק שעלולה להיות גם מזוהמת. אופן הטיפול נעשה מתעלת השורש ומטרתו היא מניעה וטיפול בדלקת בעצם התומכת במלתעה.

צוות מומחים מסבירים על הסיכונים בטיפול שורש

מסיבה זו, כדאי לשים לב שכאשר יש צורך בטיפול שורש, יש לבצע אותו בהקדם כדי למנוע אי נוחות והחמרה במצב שורש המטופל.

השם "טיפול שורש במלתעות" נשמע לרובנו מפחיד מאוד, אך ישנן הוכחות רפואיות שמראות כי הימנעות מהליך רפואי מסוג זה מגדילה את הכאב ואף את הסיכון לאובדן המלתעות.

יתרה מכך, אנשים שנמנעים מטיפולי שורש מגדילים את סיכוייהם לטיפולים מורכבים אף יותר עם נזק בלתי הפיך. אם אתם חוששים מכאב במהלך הטיפול עצמו – שימו לב! טיפול שורש מבוצע בהרדמה מקומית או בהרדמה מלאה ולכן אינו כרוך בכאב. ההתאוששות והשיקום ממנו יחסית פשוטים.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

אישה מטופלת בטיפול שורש במלתעות

מתי נדרש לבצע טיפול שורש?

הגורם המרכזי לטיפול הוא מצב של דלקת בלתי הפיכה ואף נמק של רקמת מוך השן. הדלקת נגרמת לרוב כתוצאה מהתקדמות נמק עששתי מכותרת השן לעבר רקמת המוך שבתוך השן.

עששת היא מחלה זיהומית הנגרמת כתוצאה מחיידקים הנמצאים על השיניים ומפרישים חומרים שגורמים לפירוק השן. בשלב הראשון העששת תפרק רק את השכבות הקשיחות של השן ואילו בשלב הבא היא עלולה להגיע למוך השן.

אישה עוברת טיפול שורש בשן טוחנת

בשלב זה אתם עלולים לסבול מכאבים משמעותיים והדלקת עשויה להתפשט מעבר לשורש השן. סיבה נוספת לטיפול שורש היא חבלה בשיניים. אם חוויתם מקרה של חבלה במלתעה כתוצאה מנפילה, אתם עלולים לאבד את החיות של השן שנפגעה.

לעיתים הנזק עלול להתגלות גם חודשים לאחר החבלה ולכן חשוב שתגיעו לבדיקות מסודרות ותדירות כדי להימנע ממצב של טיפול שורש.

המחיר של טיפול שורש במלתעות נע בין 900 ש"ח ל – 1400 ש"ח.

כלים לטיפול שורש במלתעות

איך נערכים לטיפול?

משככי כאבים – סביר להניח שעד הטיפול תחוו כאב בדרגות שונות. לכן כדאי להתייעץ לגבי נטילת משככי כאבים.

צילום – לקראת הטיפול, יש לבצע צילום ממוקד של השן המטופלת כדי להבין את מידת הפגיעה בשן וקרבתה לרקמות החשובות כמו סיבי עצב וסינוסים שעלולים להיפגע בטיפול.

כיצד נראה המהלך טיפול השורש במלתעות?

טיפול השורש מתבצע כמובן במרפאת רופא השיניים כאשר הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית. לאחר ההרדמה, הרופא מבודד את השן באמצעות מסגרת עם יריעת גומי.

טיפול שורש בפה

בהמשך יוצרים פתח בכותרת השן כדי להגיע לרקמת מוך השן שמכילה עצבים וכלי דם. לאחר מכן הרופא מנקה באמצעות מכשירים וחומרי ניקיון ושטיפה של תעלות שורש, ומסיר את רקמות הדלקת או הנמק מהמלתעות.

לאחר מכן הוא אוטם את תעלות השורש באמצעות חומר דמוי גומי, ומבצע שחזור זמני בכותרת השן על גבי טיפול השורש. שימו לב! לרוב טיפול שורש כרוך במספר מפגשים על מנת להשלימו.

אישה מסתכלת על איבחון לפני טיפול שורש בשן טוחנת

לעיתים יש הפרשות מוגלתיות שמקשות על ניקוי השן ביעילות ולכן הרופא עלול להצטרך "לפרק" את הטיפול למספר פגישות נוספות. ההחלטה נקבעת לפי כמות הטיפולים שמקבל הרופא לאחר בחינה מדוקדקת של מצב השן.

סיכום:

טיפול שורש הינו מצב מכאיב ולא נוח המלווה בכאבים רבים. עם זאת, זכרו שהימנעות מוחלטת מראש מבדיקה או טיפול שורש עלולים להחמיר את המצב אף יותר.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

כמו כן, כדאי לזכור שהטיפול כרוך בהרדמה מקומית – דבר שיקל מאוד על תחושת הכאב שעלולה להחמיר ללא טיפול ראוי במלתעות. השתדלו להיות ערניים ולהקפיד על הנחיות הרופא כדי שתחזרו לחייך במהרה.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים