טיפול שורש בשן הקידמית

זקוקים לטיפול שורש בשן הקדמית? מעוניינים לדעת האם הכאבים הכרוכים בו הם כמו השמועות ולמה לצפות בשעות ובימים שאחרי? הנה מידע חשוב שכדאי לכם לשמוע כדי לצלוח את הטיפול ולחזור לחייך הכי מוקדם שאפשר.

 מה קורה כשצריך לבצע טיפול שורש בשן הקדמית?

כל עוד טיפול השורש מתבצע באחת השיניים האחוריות, אין חשש מצד המטופלים לפגיעה אסתטית. עם זאת, המצב הופך למורכב יותר כאשר מדובר בשן קדמית. רבים מביעים חשש מביצוע טיפול שורש בשן הקדמית משום שמדובר בשן שנמצאת במיקום אסטרטגי.

החשש העיקרי נובע מהשחרה של השן הגורמת לפגיעה בנראות האסתטית. כמו כן, קיים חשש להיחלשות השן וקושי בגריסת המזון.

אישה בטיפול שורש מיקרוסקופי

מתי נדרש לבצע טיפול שורש?

הגורם המרכזי לטיפול הוא מצב של דלקת בלתי הפיכה ואף נמק של רקמת מוך השן. הדלקת נגרמת לרוב כתוצאה מהתקדמות נמק עששתי מכותרת השן לעבר רקמת המוך שבתוך השן.

עששת היא מחלה זיהומית הנגרמת כתוצאה מחיידיקם הנמצאים על הדיניים ומפרישים חומרים שגורמים לפירוק השן. בשלב הראשון העששת תפרק רק את השכבות הקשיחות של השן ואילו בשלב הבא היא עלולה להגיע למוך – שכבה שמכילה עצבים וכלי דם.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

בשלב זה אתם עלולים לסבול מכאבים משמעותיים והדלקת עשויה להתפשט מעבר לשורש השן.

רופא שיניים מסביר על טיפול שורש בשן בינה

סיבה נוספת לטיפול שורש היא חבלה בשיניים. חבלה עלולה לגרום לאיבוד החיות של השן שנפגעה.

לעיתים הנזק עלול להתגלות גם חודשים לאחר החבלה ולכן חשוב להגיע לבדיקות מסודות ותדירות כדי להמנע ממצב של טיפול שורש.

במה טיפול בשן קדמית שונה מטיפול בשן אחורית?

שני ההליכים זהים, לאחר הרדמה מקומית, הרופא קודח חור קטן אל פנים השן כדי להגיע לרקמה הרכה ולהסיר את הדלקת שנוצרה בו. לאחר מכן מתבצעת סתימה זמנית במטרה לאפשר להחלים.

לרוב מדובר בהליך קצר של שעה אך לעיתים נדרשת עבור הטיפול יותר מפגישה אחת. עם זאת, טיפול שורש בשן הקדמית נחשב לקל יותר וזמן ההחלמה ממנו קצר יותר. כמו הכן, הפרוצדורה עצמה לא כוללת חוסר נוחות רב.

עקירה היא אחד מהסיכונים בטיפול שורש

האם כתר מומלץ לאחר טיפול שורש בשן הקדמית?

הנחת כתר על שן אחורית שעברה טיפול שורש היא עניין מקובל משום שמדובר בשן הנושאת עומס בלעיסה. עם זאת, בשיניים קדמיות אין חובה להניח כתר על מנת לשמר את התוצאה של טיפול השורש לאורך שנים.

אולם, השיקול המרכזי במקרה זה הוא אסתטי. מצד אחד, הנחת כתר על שן קדמית עלולה להיות בעייתית משום שקשה להתאים את הגוון שלה לגוון של השיניים הסמוכות.

רופא מבצע הליך של טיפול שורש וכתר

הרבה פעמים השן עם הכתר עלולה להראות בהירה יותר ביחס לשאר השיניים. ניתן לפתור זאת באמצעות טכנולוגיית הלבנה אך התוצאות לא תמיד אסתטיות בגלל הפער בגווני השיניים.

מנגד, גם לאי הנחת כתר יש השלכות. טיפול שורש בשן קדמית עשוי להותיר אותה כהה יותר ביחס לשאר השיניים לאחר זמן מה כתוצאה מחוסר ברקמה חיה. הפיתרון לכך הוא הנחת כתרי חרסינה על כל השיניים ולא רק על השן שטופלה.

מישהי מוכנה לטיפול שורש

מדובר בהליך יקר, כמה יקר? מוזמנים לעיין במחירון של טיפולי שורש. אבל מבחינה אסתטית ורפואית מדובר בפיתרון מעולה. יש לציין שתפקידו של רופא השיניים להתאים את הטיפול הנכון למטופל וההמלצה אם להניח כתר או לא נתונה לשיקול דעתו בלבד.

לסיכום

טיפול שורש אינו פשוט ואף מלווה בכאבים רבים. עם זאת, זכרו שהימנעות מוחלטת מראש מבדיקה או טיפול עלולים להחמיר את המצב אף יותר. כמו כן, כדאי לזכור שהטיפול כרוך בהרדמה מקומית ובשל כך מקל מאוד על תחושת הכאב והסבל שעלולה להחמיר ללא טיפול ראוי.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים