טיפול שורש כדרך לרפא מורסה בשן

מורסה בשן עלולה להסב כאבים לא פשוטים לכל מי שסובל ממנה. עם זאת, טיפול שורש במקרה הצורך הוא הטיפול המתאים שיוכל בסבירות גבוהה מאוד לעזור לכם להתגבר על המורסה ולהחזיר את הפה שלכם למצב התקין.

RootCanals מביאה לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מורסה בשן, דרכי המניעה, וכיצד טיפול שורש יכול לשפר את המצב שלכם באופן משמעותי.

מהי מורסה בשן?

מורסה היא הצטברות של מוגלה כתוצאה מזיהום שנגרם על ידי חיידקים באזור מסוים בגוף. מורסה יכולה להתפתח כמעט בכל אזור בגוף וכמובן שיש לטפל בה באופן מהיר. מורסה בשן הוא מצב שבו נוצרת סביבה מוגלתית באזור השן. המורסה יכולה להיות ממוקמת בחניכיים או בשורש של השן.

פגיעה ברקמות השן לפני טיפול שורש

מה הגורמים למורסה בשן?

  1. הצטברות חיידקים – מורסה נוצרת כתוצאה מהצטברות לא מטופלת של חיידקים בחלל הפה. שאריות של מזון בשילוב עם הרוק הטבעי מהווים כר פורה מאוד להתפתחות של חיידקים בחלל הפה, וברגע שחלל הפה לא עובר ניקוי יסודי המצב עלול להידרדר לריקבון שיגיע גם לרקמות הפנימיות של השן. מצב זה עלול להוביל בסופו של דבר למורסה.
  2. מזון – צריכה של מזון עתיר סוכר, לרבות מזונות עמילניים במיוחד מהווים בית גידול מאוד נוח עבור החיידקים בפה, מה שעלול להוביל למורסה.
  3. חורים/סדקים בשיניים – אם יש חורים/סדקים בשיניים, הכניסה של החיידקים לאזורים הפנימיים ביותר של השן נעשית קלה במיוחד. במצב הזה ישנו סיכון גבוה מאוד למורסה בשן.

שן נמקית לפני טיפול שורש

מה התסמינים של מורסה בשן?

  1. כאבים – התסמין הבולט ביתר הוא כמובן כאבים בחלל הפה, בדגש על אזור השיניים. הכאבים גם עלולים להקרין ללסת כולה ואף להגיע לאזורי האוזן. הכאבים יכולים להתעצם בזמן של לעיסה כיון שהשן עובדת.
  2. נפיחות – אם אתם מרגישים נפיחות בחלל הפה או בחניכיים סיכוי טוב שהנפיחות נגרמת עקב מורסה.
  3. אדמומיות – אדמומיות שמופיעה על החניכיים גם היא יכולה להוות סימן למורסה ויש לתת את הדעת על כך.
  4. בעיות בזמן האכילה – אם אתם חשים טעם רע בזמן האוכל או שאתם מקשים לבלוע, שני הדברים האלו הם סימפטומים שכיחים למורסה.

תכשירים להלבנת שן שעברה טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

 כיצד ניתן לטפל במורסה בשן?

בשלב הראשון תקבלו משככי כאבים כדי להקל על הכאבים שלכם, אולם חשוב לזכור שמשככי הכאבים אינם הפתרון. עליכם לפנות לרופא שיניים כדי שהוא ינקז לכם את המורסה.

ניקוז המורסה הוא תהליך לא מסובך במיוחד, ואם תתפסו את המורסה בזמן תוכלו להסתפק בו. עם זאת, ישנם מקרים שבהם הטיפול במורסה אפשרי רק באמצעות טיפול שורש.

אישה מחזיקה פה מדומה לפני טיפול שורש

 מה התפקיד של טיפול השורש?

טיפול השורש מאפשר לרופא השיניים גם להסיר את המורסה אך בנוסף לכך לנקות את כל האזור שהיה נגוע בזיהום. לעיתים קשה להתגבר על הזיהום באופן מוחלט מה שעלול להוביל לחזרתו בצורה יחסית מהירה. בטיפול השורש הרופא ינקה את כל האזור כדי לוודא שהמורסה לא תחזור.

במקרה הצורך הרופא גם יוכל לאטום חללים שאותם המורסה יצרה כדי למנוע אפשרות של חזרתה בעתיד, ובנוסף אם צריך הוא יוכל גם להתקין כתר על השן כדי לחזק אותה אם היא נחלשה עקב המורסה.

גבר לפני חידוש טיפול שורש

מה הסיכוי להצלחת הטיפול?

במקרים שבהם אתם נזקקים לטיפול שורש כדי לטפל במורסה בשן, סיכויי ההצלחה שלו גבוהים במיוחד. בצעו את הטיפול אצל רופא מומחה, ותוכלו להיות רגועים. הרופא יגיע למקום של המורסה, יחטא אותו היטב ויוודא שהמורסה לא תחזור בשנית.

במקרה הצורך הוא גם יוכל לאפשר לכם לתקן נזקים שכבר התרחשו ולשפר את הבריאות של הפה שלכם.

 האם יש דרכים שבהם ניתן למנוע היווצרות של מורסה?

  1. צחצוח שיניים – הצעד הפשוט ביותר הוא מה שכולנו מכירים מגיל צעיר והוא הקפדה יתירה על צחצוח השיניים ושימוש בחוט דנטלי להסרת שאריות אוכל.
  2. שתיית מים – אולי לא ידעתם על זה, אהבל מעבר לכל היתרונות הבריאותיים הרבים שיש לשתיית מים בכמות מספקת בכל יום, לשתיית מים ישנה גם השפעה על הבריאות הפה והלסת. המים מנקים את החיידקים ומונעים מהם להתיישב באופן נוח בחלל הפה.
  3. ניקוי שיניים אחת לתקופה – קבעו תור אחת למספר חודשים אצל השיננית שלכם כדי להסיר אבנית מהשיניים ונצלו את זה גם כדי לבצע ביקורת תקופתית לשיניים שלכם.
  4. סוכר – כאמור, מאכלים עתירי סוכר ומאכלים עמילניים מהווים גורם משמעותי למורסה. הדבר הטוב ביותר הוא פשוט להימנע מהם, זה יועיל לא רק למנוע מורסה אלא גם לבריאות שלכם באופן כללי.

כמה זמן מחזיק טיפול שורש עם סתימה

לסיכום:

מורסה בשן היא בעיה שעלולה לתקוף קבוצות רבות באוכלוסייה. בין אם אתם סובלים ממחלה תורשתית בשיניים, צורכים כמויות גדולות של סוכר או סתם לא מקפידים מספיק על צחצוח שיניים, אתם מועדים לסבול ממורסה בשן.

המורסה גורמת לכאבים באזור הלסת, קשיים בזמן האכילה ואף יכולה להוביל לנפיחות ואדמומיות בחלל הפה.

שן לפני חידוש טיפול שורש

אם תפסתם את קיומה של המורסה בזמן תוכלו לעבור טיפול לניקוז המורסה על ידי רופא שיניים מקצועי. מנגד, אם המורסה כבר התפתחה לעיתים לא יהיה מנוס מביצוע של טיפול שורש בשן הנגועה והוצאה המורסה מהמקור שלה.

הרופא גם יוכל לאטום את האזור במקרה הצורך ולבצע חיזוקים. סיכויי ההצלחה של הטיפול גבוהים, ואם אתם זקוקים אליו, אתם יכולים להיות רגועים.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים