טיפול שורש עם מיקרוסקופ

הדרך הסטנדרטית ביותר לבצע טיפול שורש היא באמצעות מיקרוסקופ. במאמר הבא נסביר על ההליך, כיצד הוא מתבצע, מדוע כדאי לעבור אותו ועוד. 

טיפול שורש – בקצרה

טיפול שורש כולל הסרת מוך נגוע בדלקת מתוך השן. הוא מונע את התפשטות הזיהום ויכול לסייע בהצלת שן שאחרת יהיה צורך לעקור אותה.

המוך בנוי מרקמה רכה, כולל עצבים וכלי דם, ומשתרע מהכותרת ועד קצוות השורש. הוא עלול ללקות בדלקת עקב ריקבון או טראומה שנגרמת לשן. אנו מציעים את אחת השיטות העדכניות ביותר לטיפול שורש – טיפול שורש עם מיקרוסקופ.

הסימפטומים יכולים לכלול כאבים, רגישות ממושכת לחום או קור, שינוי צבע של השן, נפיחות ורגישות בחניכיים או טעם רע בפה. מצד שני, יתכן שלא יהיו תסמינים כלל. אם דלקת המוך או הזיהום לא מטופלים, בסופו של דבר הם עלולים לגרום לכאב, נפיחות ואובדן השן.

היתרונות בטיפול שורש מיקרוסקופי

יתרונות של טיפול שורש עם מיקרוסקופ:

לשימוש במיקרוסקופ לביצוע טיפול שורש, וטיפולים רפואיים נוספים, יש יתרונות רבים, כגון:

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)
  1. איכות גבוהה של ראייה

נתחיל מהפשוט ביותר, ההגדלה שרופא השיניים מקבל כאשר המטופל נמצא מתחת למיקרוסקופ מאפשרת את האיכות הגבוהה ביותר של בדיקות פה. ללא הגדלה זו, ניתן לפספס את סימני ההתחלה של בעיה פשוטה כמו מחלת חניכיים. על ידי פתרון בעיות אלו במהירות ומוקדם, תוצאות הטיפול תמיד מוצלחות יותר.

  1. יעילות טיפול מוגברת

רמת מודעות גבוהה זו ברמת האבחון מובילה ישירות ליעילות מוגברת ברמת הטיפול. לרופאי שיניים יש חשיבות עליונה ליכולת לזהות שברים של השן. סביר להניח ששברים כאלו לא נראים ברמה המאקרוסקופית, אך כאשר הם מתחת למיקרוסקופ הם הופכים לגלויים יותר בקלות. זה מאפשר לנו לדעת מהו המקום הבטוח להתחיל בהליך טיפול השורש.

  1. נוח לשימוש

המיקרוסקופ מאפשר גם לשפר את הארגונומיה של רופא השיניים. כאשר אתם רואים רופא שיניים עובד ללא מיקרוסקופ, אתם בדרך כלל תראו אותו רכון מעל המטופל, עם עמוד שדרה מעוות וכתפיים מתוחות. הדבר מוביל לכאבים אצל רופא השיניים, ויכול לגרום לו למהר בטיפול. בעזרת המיקרוסקופ, אתם יכולים להיות בטוח שרופא השיניים שלכם יקח את הזמן במשך הטיפול, כי נוח לו.

הכלים לטיפול שורש מיקרוסקופי

  1. פרודוקטיביות גבוהה

הנוחות של רופא השיניים מאפשרת לו להגדיל את הפרודוקטיביות שלו. הוא יכול לעבוד בנוחות לפרקי זמן ארוכים יותר, מה שאומר שהוא יכול לעשות את הטיפול במהירות גבוהה יותר. 

מיקרוסקופ נחשב לאופן הסטנדרטי לביצוע הליך טיפול השורש. כל הרופאים לומדים כעת להשתמש במיקרוסקופ. מציאה והסרה מדויקת של עצב השן מבלי לגרום נזק מיותר לשן הנותרת היא קריטית. המיקרוסקופ מאפשר לרופא השיניים לבצע את העבודה כמו שצריך בפעם הראשונה, ולהוריד כל סיכון לזיהום לאחר הניתוח, ולהשאיר אתכם מחוץ לכסא שלו לזמן רב ככל האפשר.

  1. מונע טעויות

המיקרוסקופ מאפשר גם דיוק מוגבר של הרופא. מכיוון שהרופא יכול לראות הכל בפה בצורה מדויקת יותר, הוא יכול למזער, אם לא למנוע על הסף, כל נזק מיותר לרקמות המקיפות את האזור הממוקד. זה ממזער את זמן ההחלמה הנדרש למטופל. 

  1. כלי חינוכי

לבסוף, המיקרוסקופ מהווה כלי מושלם לתיעוד וחינוך. בעזרת המיקרוסקופ, כולם יכולים לראות בבירור איך מתבצע ההליך. זה מאפשר תקשורת מצוינת בין רופא השיניים הראשי לרופאי שיניים אחרים. זה גם מקל על חינוך צוות העזר, כמו גם המטופל.

רופא שיניים מבצע טיפול שורש מיקרוסקופי

מהו טיפול שורש עם מיקרוסקופ?

טיפול שורש עם מיקרוסקופ הוא הליך דנטלי נפוץ שמטרתו לשמר על השיניים הטבעיות שלכם ולשחזר שיניים פגומות כדי לאפשר להן לפעול כמו שצריך. בדרך כלל יש צורך בטיפול שורש כאשר העצב בתוך השן מפתח זיהום או דלקת, או כאשר מבנה השן לא מתאים כדי לשים בו סתימה או כתר. על מנת לאפשר לרופא השיניים לקבל מבט טוב יותר וקרוב יותר על תעלת השורש, אנו משתמשים במיקרוסקופ דנטלי כדי להגדיל את ההליך.

מה הסיבות לביצוע טיפול שורש עם מיקרוסקופ?

ברוב השיניים הבריאות, המוך סוגר את כל מרכז השן באמייל, כך שיש מעט הזדמנות להיווצרות זיהום או דלקת לתקוף שתתקוף את המוך. כאשר אתם מפתחים עששת או סדק בשן, עם זאת, חיידקים יכולים למצוא את דרכם למוך השן. כאשר זה קורה, זיהום ודלקת מתפתחים וגורמים למה שאנו מכירים ככאב שיניים, מה שהופך הליך טיפול שורש להכרחיים לצורך הצלת השן.

אם אחת מהשיניים שלכם מפתחת תסמינים כגון:

  • צבע אדום או אפור
  • רוך או נפיחות של רקמת החניכיים שמסביבה
  • כאב פועם
  • רגישות מיוחדת לחומרים חמים או קרים

ייתכן שתצטרכו טיפול שורש. במקרים מסוימים יתכן שלא יהיו לכם תסמינים, ורק במהלך בדיקת השיניים הרגילה שלכם רופא השיניים יזהה בעיות מצילום הרנטגן. טיפול שורש יכול לעזור לכם לשמור על שן אשר אלמלא הטיפול יהיה צורך לעקור אותה בגלל נזק, ריקבון או זיהום.

הדמייה של טיפול שורש מיקרוסקופי

מה כולל הליך טיפול שורש עם מיקרוסקופ?

טיפול שורש הוא "ניקוי" פנימי של שן פגועה. תהליך זה מסיר את החיידקים והרקמות המודלקות הגורמות לכאבים, ולאחר מכן החלל מחוטא ומתמלא בחומר דמוי גומי. החומר מונע מחיידקים להיכנס מחדש לשן ולגרום לזיהום נוסף.

אם נשאר מספיק מהשן כדי להחזיק אותה, המילוי משמש לסגירת הפתח בשן. ברוב המקרים, רופא השיניים ימליץ על הצבת כתר על השן הפגועה, כדי לתמוך בה ולהגן עליה. במקרים בהם אבד יותר מדי ממבנה השן במהלך הליך טיפולי השורש, מושתל חלק ממתכת לתוך עצם הלסת בכדי להחזיק את הכתר.

כל טיפול השורש מתבצע באמצעות מיקרוסקופ, המאפשר לרופא השיניים להגיע דרך נקודות הכניסה וההסתעפויות הזעירות של התעלה. אלה אינם נראים לעין בלתי מזוינת, ואפילו זכוכית מגדלת אינה חזקה מספיק בכדי להיות מסוגלת לזהות ולטפל בכל חלקי התעלה המכילה חיידקים. ללא טיפול שורש, חיידקים אלה ימשיכו לגרום לדלקת ויובילו בסופו של דבר לאובדן שיניים.

קליניקה לטיפול שורש מיקרוסקופי

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

החלמה מטיפול שורש

לאחר שההרדמה מההליך תיגמר, אתם עלולים להרגיש סוג של לחץ או אי נוחות. בדרך כלל אתם יכולים לטפל בתסמינים אלה ביעילות עם תרופות ללא מרשם כמו נורופן, אקמול או אדוויל, והם עשויים להיעלם לאחר יום או יומיים. במהלך ההתאוששות של השורש, נסו להימנע מללעוס עם השן הנגועה עד שהכאבים ייעלמו, מכיוון שזה יעזור לרקמות להחלים מהר יותר.

רוב השיניים הופכות לרגישות יותר לאחר טיפול שורש, ועלולות להישבר ביתר קלות. אך, ברגע שיותקן כתר שיניים קבוע על שאריות השן, לא תחוו הבדל בין השן המטופלת לבין השיניים הטבעיות האחרות שלכם.

אישה בטיפול שורש מיקרוסקופי

עלות טיפול שורש

עלויות טיפול השורש תלויות במיקום השן, בכמות העבודה הנדרשת מרופא השיניים לביצוע ההליך, ובשאלה האם יש צורך בכתר או מילוי לאחר מכן. 

מתי יש צורך בטיפול שורש חירום?

זיהומים בפה יכולים להפוך במהירות לרציניים, ולכן טיפול מיידי חיוני כדי למנוע מבעיה קלה להפוך לבעיה גדולה. אף אחד לא רוצה לעבור טיפול שורש חירום, אך חשוב לציין כי ההליך הרבה פחות כואב מהזיהום שמוביל אליו. אם אתם מפתחים אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, עדיף לקבוע פגישה דחופה עם רופא השיניים שלכם למקרה שאתם אכן זקוקים לטיפול חירום.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם: