טיפול שורש לשן עם אנטומיה חריגה

מה ההבדל בין טיפול שורש רגיל לבין טיפול שורש בשן בעלת אנטומיה חריגה?

טיפול שורש לשן עם אנטומיה חריגה

כדי להבין מה זה טיפול שורש, זה עוזר לדעת משהו על האנטומיה של השן. בתוך השן, מתחת לאמייל הלבן ושכבה קשה הנקראת דנטין, נמצאת רקמה רכה הנקראת מוך. המוך שזה הבשר מכיל כלי דם, עצבים ורקמת חיבור ויוצר את הרקמות הקשות שמסביב לשן במהלך ההתפתחות. המוך משתרע מכותרת השן ועד לקצה השורשים שם הוא מתחבר לרקמות המקיפות את השורש. המוך חשוב במהלך הצמיחה וההתפתחות של השן.

מתי יש צורך בטיפול טיפול שורש?

טיפול שורש נחוץ כאשר המוך, הרקמה הרכה בתוך תעלת השורש, הופך לדלקתי או נגוע. לדלקת או לזיהום יכולות להיות מגוון סיבות: ריקבון עמוק, הליכים דנטליים חוזרים על השן, סדק או שבב בשן או איזשהי טראומה דנטלית. בנוסף, פציעה בשן עלולה לגרום לנזק למוך גם אם אין בשן שברים או סדקים נראים לעין. אם דלקת או זיהום במוך לא מטופלים, זה יכול לגרום לכאבים ממושכים ונוראים.

התהליך של טיפול שורש

סימנים לכך שטיפול טיפול שורש עשוי להיות נחוץ

טיפול שורש תסמינים – סימנים שיש לחפש כוללים כאב, רגישות ממושכת לחום או קור, רגישות למגע ובעת לעיסה, שינוי צבע השן ונפיחות, ניקוז ורגישות בבלוטות הלימפה וכן ברקמות העצם והחניכיים הסמוכות. עם זאת, לפעמים אין תסמינים וביקור שגרתי אצל הרופא יכול לעזור לגלות את הבעיה הרבה לפני שהיא מתחילה להחמיר.

כיצד טיפול שורש מציל את השן

רופא השיניים מסיר את המוך המודלק או הנגוע, מנקה ומעצב בזהירות את פנים תעלת השורש, ואז ממלא ואוטם את החלל. לאחר מכן, תחזרו לרופא השיניים שלכם, אשר יניח כתר או שיקום אחר על השן להגנה ולהחזירה לתפקוד מלא.לאחר השיקום, השן ממשיכה לתפקד כמו כל שן אחרת. בדרך כלל טיפול שורש וכתר הולכים ביחד, אין מה לחשוש זה רק עוד תמיכה.

כלים לטיפול שורש במלתעות

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

האם יש שיניים שאינן מתאימות לטיפול טיפול שורש?

ניתן לטפל ברוב השיניים. לעיתים, לא ניתן להציל שן מכיוון שתעלות השורש אינן נגישות, השורש שבור בצורה חמורה, לשן אין תמיכת עצם מספקת, או שלא ניתן לשקם את השן. עם זאת, התקדמות בתחום השורשים מאפשרת להציל שיניים שגם לפני כמה שנים היו אובדות. יש היום הרבה אופציות והליכים כירוגים שכן יכולים לתת מענה למבנה אנטומיה שונה של שיניים.

מישהי מוכנה לטיפול שורש

כמה כאב צפוי במהלך טיפול שורש?

עבור מטופלים רבים, טיפול שורש אינו כואב יותר ממילוי סתימה הודות לשימוש בהרדמה מקומית ובטכניקות טיפולי שורש מודרניות. רוב האנשים מדווחים שהם מרגישים בנוח לאורך ההליך שלהם, מרגישים לחץ ותנועה לפעמים, אבל לא כאב. הטיפול מתחיל בשימוש בהרדמה מקומית כדי להקהות את השן הפגועה ואת הרקמה המקיפה אותה.

רק לאחר מכן, השן נפתחת ומתחיל הטיפול הכירוגי. נפוץ שמטופלים חווים הקלה מיידית עם עזיבתם מהקלינה של רופא השיניים. במיוחד אם הם סבלו מכאבי שיניים או פנים בימים או שבועות שלפני הפגישה. למרות המיתוסים על טיפול שורש, הליך זה הוא דרך מהירה ונוחה יחסית להציל את השיניים הטבעיות מהצורך לעקור ולהחליף.

רופאה מתארגנת לטיפול שורש בלייזר

כמה זמן השן המטופלת תחזיק מעמד?

רוב השיניים המטופלות בטיפול שורש המחזיקות מעמד לאורך זמן כמו שיניים טבעיות אחרות. במקרים בודדים, שן שעברה טיפול שורש לא נרפאת או שהכאבים נמשכים. לעיתים, השן עלולה להיות כואבת או חולה חודשים או אפילו שנים לאחר טיפול מוצלח. לעתים קרובות כאשר זה קורה, ביצוע מחדש של ההליך הטיפול שורש יכול להציל את השן. יש לשמור על ניקיון השיניים,לא לאכול יותר מדי מזון מתוק להפסיק לעשן כדי לשמור על הפה.

פה בביצוע טיפול שורש וכתר

מדוע ייתכן שיהיה צורך בטיפול חוזר?

כפי שקורה מדי פעם בכל הליך שיניים או רפואי, שן עשויה שלא להחלים כצפוי לאחר טיפול ראשוני ממגוון סיבות:תעלות צרות או עקומות לא טופלו במהלך ההליך הראשוני, אנטומיה מסובכת של התעלה לא זוהתה בהליך הראשון, הנחת הכתר או שיקום אחר התעכבו בעקבות הטיפול הטיפול שורש או נגיד ריקבון חדש יכול לחשוף את חומר מילוי תעלת השורש לחיידקים, ולגרום לזיהום חדש בשן.

רופא מומחה מבצע טיפול שורש ללא כתר

איך מתאוששים מטיפול שורש?

חשוב לשמור על השיניים בעת החלמה מטיפול שורש. יש להימנע מלנגוס במזונות קשים עד להשלמת הטיפול. לאחר הטיפול האחרון שלכם, השן המשוחזרת כבר לא אמורה להיות כואבת, למרות שהיא עלולה להרגיש כואבת במשך כמה ימים.ניתן לקחת משככי כאבים ללא מרשם, כמו אקמול או איבופרופן, כדי להקל על אי נוחות. לעיתים שי נפיחות אחרי טיפול שורש ואין צורך להבהל.

איך בוחרים רופא לטיפול שורש?

זה חיוני לבחור רופא שיניים שלא רק מבצע  אלא גם שם לב לצרכים הפיזיים והפסיכולוגיים שלכם. אתם חייבים להרגיש בנוח. בדרך זו, תוכל לעבור על הבעיות שלכם בפירוט, ללמוד על אפשרויות ההליך ולהיות כנים לגבי כל בעיה שתהיה. תמצאו מישהו עם ששמו הולך לפניו ובעל נסיון מוכח בתחום.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים