צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

מהן טכניקות הצחצוח הנכונות שימנעו טיפול שורש?

צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

טיפול שורש הוא טיפול שצריך לעשות בשן שנפגעה כתוצאה מחדירה של חיידקי העששת שהגיעו עד לליבת השן, חדרו את השכבות החיצוניות של השן ופגעו בתאי העצב, הנוזל הבין תאי וכלי הדם שנמצאים בליבת השן. כשליבת השן נפגעת, מדובר בכאבים בלתי נסבלים שמצריכים טיפול שורש שכולל הליך כירורגי לא נעים במיוחד. אבל, החדשות הטובות הן – שבעזרת צחצוח שיניים נכון וקבוע, אפשר למנוע טיפול שורש. אז מהן טכניקות צחצוח השיניים הטובות ביותר? כל הפרטים במאמר הבא.

צחצוח שיניים

טכניקת צחצוח השיניים שנביא בפניכם במאמר הבא, היא הטכניקה המומלצת ביותר על ידי רופאי השיניים. עם זאת, אנשים שיש להם צרכים מיוחדים בצחצוח השיניים, יצטרכו לשאול את רופא השיניים מה הטכניקה המומלצת ביותר עבורם. את תהליך צחצוח השיניים כדאי לחלק ל-4 איזורים: שמאל תחתון, שמאל עליון, ימין תחתון וימין עליון. החלוקה הזו חשובה כדי שלא תשכחו לצחצח אף חלק בפה.

הדגמה של צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

כשבוחרים מברשת שיניים, חשוב שהיא תהיה איכותית ובעלת סיבים רכים. בנוסף, כדאי שהיא תהיה מותאמת לגודל הפה והשיניים שלכם, ותמיד עדיף מברשת קטנה על גדולה. אנחנו מצחצים את השיניים בעיקר על 3 איזורים במשטחי השן: שטח השן שפונה לחיך, שטח השן שפונה לשפתיים וללחי ושטח הלעיסה. המברשת לא מצליחה להגיע לאיזור שבא במגע עם השן הסמוכה.

הסיבים שעל מברשת השיניים מונחים בזווית של 45 מעלות לכיוון החניכיים, והתנועתיות שלהן צריכה להיות הלוך וחזור. ההתמקדות העיקרית צריכה להיות על המפגש של השיניים עם החניכיים. כדי להסיר את רובד החיידקים מהאזור שנמצא בין כל שן ושן, צריך להשתמש בחוט דנטלי או בקיסמים.

דוקטור מדגים צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

אז איך מצחצים את השיניים בפועל

תחילה, חשוב לוודא שאתם משתמשים במברשת בצורה כזו שהסיבים שבמברשת יונחו בזווית של 45 מעלות, כך שהם יצליחו לחדור מתחת לחניכיים במפגש שבין השיניים לחניכיים. את המברשת צריך להניע בתנועות סיבוביות ובעדינות כלפי חוץ, כך שאם הצטבר פלאק מתחת לחניכיים, הוא יוסר החוצה. את תנועות הצחצוח הסיבוביות צריך לעשות לאורכה של כל השן. את הפעולה הזו צריך לעשות בשלושת משטחי השן שצוינו קודם לכן: שטח השן שפונה לשפתיים וללח, משטח הלעיסה ושטח השן שפונה לחיך.

הטכניקה לצחצוח השיניים הקדמיות, תיעשה בצורה כזו שיש לצחצח את החלק הפנימי של השן, החלק שפונה פנימה גם בשיניים התחתונות וגם בשיניים העליונות, בצורה אנכית, ובתנועות עולות ויורדות (מעלה ומטה, לא סיבוביות). את הפעולה הזו צריך לעשות מספר פעמים על כל שן, כשהחלק הקדמי של מברשת השיניים ימוקמם מעל החניכיים והשיניים.

מברשות שיניים צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

איך בוחרים מברשת שיניים

בחנויות השונות תיתקלו במגוון רחב של מברשות שיניים במגוון גדלים וצבעים, אבל חשוב להבין שאם מברשת שיניים נראית טוב מבחינת העיצוב, היא לא בהכרח האיכותית ביותר. הדבר עליו אתם צריכים להקפיד כשאתם בוחרים מברשת שיניים, היא שהיא תהיה בעלת סיבים רכים, והגודל שלה לא יהיה יותר גדול משתי שיניים שלכם.
למרות שסוג המברשת חשוב, הדבר שחשוב יותר היא הטכניקה בה אתם מצחצחים את השיניים. לצחצוח השיניים צריך להקדיש מספיק זמן, ולעשות אותו בצורה יסודית כדי למנוע בעיות בשיניים כמו טיפול שורש. זמן מומלץ לצחצוח שיניים יעמוד על 3 דקות.

צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

מה לבדוק כשבוחרים מברשת שיניים

1. ראש המברשת – גודל הראש של המברשת צריך להיות קטן יחסית ולא לעלות על גודל של 1-2 שיניים. הסיבה לכך הוא שאם הוא גדול מידי, הוא לא יגיע לכל האזורים הקטנים בחלל הפה והוא גם עלול לפצוע אותם.
2. סיבים – הסיבים שעל המברשת צריכים להיות רכים ועדיף שיהיו עשויים מחומר סינתטי כדי שלא יצבור פלאק. בנוסף, הסיבים צריכים להיות עם קצה מעוגל כדי לא לפגוע בחניכיים.
3. ידית – מומלץ לקנות מברשת שיניים עם ידית מספיק ארוכה שתהיה נוחה לאחיזה טובה

מברשת שיניים צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

לסיכום

חיוך יפה ושיניים טובות מצריכות מאיתנו השקעה. בכל יום צריך לצחצח את השיניים גם בבוקר וגם בערב. צחצוח השיניים צריך להתבצע לפי הטכניקות שהומלצו כאן בכתבה או לפי טכניקות אחרות שרופא השיניים המליץ לכם. בנוסף, לא מספיק לצחצח שיניים, צריך גם לצחצח אותן בצורה הנכונה ובמשך זמן מספיק. צחצוח שיניים טוב שקורה באופן קבוע, תורם רבות למניעת בעיות בשיניים כמו בעיות שמצריכות טיפול שורש. יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לבקר בשאלות נפוצות על טיפול שורש.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים