כמה זמן מחזיק טיפול שורש?

אחת השאלות הנפוצות שרופאי שיניים מומחים שומעים מהמטופלים שלהם היא: כמה זמן מחזיק טיפול שורש? יש סיבה לכך שמדובר בשאלה שנשאלת בתדירות גבוהה מאוד, הסיבה היא – האיכות. כדי שטיפול שורש יחזיק מעמד לזמן רב, הוא צריך להיעשות על ידי רופא מומחה שמבצע טיפול איכותי. טיפול שורש לקוי עשוי לגרום לכישלון ולעיתים אף עשוי להוביל לסיבוכים לא עלינו.

כדי לענות על השאלה הנפוצה שמעניינת מטופלים רבים, צריך לבחון את העניין לעומק וכך בדיוק ייעשה בשורות הבאות. כך שאם אתם לפני טיפול שורש או שביצעתם טיפול שורש שאינו החזיק זמן רב, כדאי שתקראו את המשך המאמר בעיון רב.

כמה זמן מחזיק טיפול שורש

טיפול שורש

רגע לפני שנתחיל בפירוט אודות כמה זמן מחזיק טיפול שורש, יש להתעכב על ההגדרה של טיפול השורש. מדובר בטיפול שעד לפני כמה עשורים היה נחשב לטיפול קשה ומורכב ביותר, אך עם ההתפתחות וההתקדמות של הרפואה בארץ, הטיפול הפך להיות לעניין שגרתי.

במהלך טיפול שורש, הרופא מסלק רקמות שנמצאות בתוך ליבן השן. לאחר מכן, הוא ממלא את החלל שנוצר בתוך השן כדי לאפשר לשן להמשיך ולתפקד.

למה יש צורך לבצע טיפול שורש?

יש צורך לבצע טיפול שורש במצבים שבהם נוצרת עששת על השן. העששת מתקדמת לאט-לאט מהשטח החיצוני של השן אל עבר הליבה שלה, כך שבסופו של דבר היא גורמת לחור עמוק מאוד שמגיע אל הליבה של השן. כאשר מצב כזה נוצר, נוצרת בעצם דלקת במוך של השן והדבר מוביל לכאבים רבים ולאי נוחות. כדי לפתור את המצב, יש לבצע טיפול שורש ולאטום את החור העמוק שנוצר כדי למנוע את העמקתו (ובכך להביא במקרים מסוימים לעקירה של השן).

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

טיפול שורש כמה זמן מחזיק

כשמדובר בטיפול שורש, המאפיין החשוב ביותר עבור מטופלים רבים הוא איך לא, העובדה שהטיפול יחזיק מעמד לזמן רב. כל מטופל רוצה שהטיפול שלו יחזיק מעמד לאורך זמן, יש לכך כמה סיבות עיקריות, להלן הבולטות שבהן:

  1. חסכון משמעותי במחיר

בטיפולי שיניים, חשוב מאוד שלא לחסוך בכסף. זה הרי עניין ידוע שמי שחוסך על טיפול שיניים יצטרך לשלם מחיר כפול ומכופל כעבור כמה שנים. כך שאם אתם רוצים להיות בטוחים שטיפול השורש שלכם יחזיק מעמד לזמן רב, כדאי שתשקיעו כמה שצריך ואל תנסו לחסוך כמה מאות שקלים. זכרו – חיסכון בהוצאה של היום, תעלה לכם יקר בהמשך.

  1. חסכון משמעותי בזמן

אם החלטתם לשלם פחות כסף על טיפול שורש, סביר להניח שתמצאו את עצמכם אחרי תקופה מסוימת עם שן שתאותת לכם שהגיע הזמן לחזור לרופא השיניים ועם התהייה: כמה זמן מחזיק טיפול שורש ? (הרי לא מזמן ביצעתם כזה). אם יש משהו שרבים מאתנו מעדיפים להימנע ממנו זה להגיע למרפאה.

מדובר בבזבוז משמעותי של זמן שמתחיל קודם כל ביציאה מוקדמת יחסית מהעבודה, אחר כך, הפקקים שיש בדרך וזה עוד לפני החיפוש המסתכל של החניה באזור המרפאה. בקיצור, אין צורך להרחיב יותר מכך. זה הרי ברור שצריך לשלם כמה שצריך ולבצע טיפול שורש אצל רופא מומחה כדי לחסוך בזמן בעתיד.

טיפול שורש מחזיק

  1. חסכון משמעותי בכאב

תראו לנו בן אדם אחד שיגיד שאין לו בעיה להתמודד בפעם השנייה או השלישית עם כאב (מיותר יש לציין) שנובע בעקבות טיפול שורש שגוי. סביר להניח שיהיה לכם מאוד קשה למצוא.
גם האמיצים שאין להם בעיה להתמקם על כיסא המטופלים של הרופא, יעדיפו להימנע מביצוע חוזר של טיפול שורש. הכאב שעשוי להתלוות לפני ביצוע הטיפול ולאחריו מיותר. אם יש אפשרות לפתור את הבעיה בפעם אחת, אז למה להסתבך בעצם?

כדי שטיפול שורש יחזיק לזמן רב חשוב לבדוק שהרופא המטפל הינו מומחה לאנדודונטיה

המילה המורכבת שנכתבה בכותרת, משמעותה במילים פשוטות יותר היא – מומחה לטיפולי שורש.
כדי שמטופל ידע שהוא נמצא בידיים טובות, כאלו שיודעות את העבודה ומבצעות אותה באופן הטוב ביותר, יש לבדוק שמדובר ברופא שמומחה בטיפולי שורש. מדובר ברופא שביצע את המהלכים הבאים:

  1. רופא שסיים את לימודי רפואת השיניים
  2. רופא שהשלים התמחות באנדודונטיה במוסד שמוכר על ידי משרד הבריאות
  3. רופא שעמד בהצלחה במבחני הרישוי של משרד הבריאות ויש לו מספר רישיון

כמה זמן מחזיק טיפול שורש במרפאה

איך אפשר להיות בטוחים שמדובר ברופא מומחה בטיפול שורש?

עכשיו אתם יודעים שהשאלה המוכרת: כמה זמן מחזיק טיפול שורש, תלויה בעצם במומחיות של הרופא. כדי שתוכלו לדעת שאכן מדובר ברופא טוב ומקצועי, אתם צריכים לבדוק קודם כל שיש לו מספר רישיון.

אם אתם לא מסתמכים רק על מספר הרישיון, אתם יכולים להגיע אל המרפאה שלו ולבדוק את אופן ההתנהלות שלו. אספנו עבורכם נקודות חשובות שיוכלו להראות לכם אם הרופא שלכם מקצועי או לא. במידה והרופא מבצע את הפעולות הבאות, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושהטיפול שורש שלכם יחזיק מעמד לטווח ארוך.

  1. תשאול

אם הרופא מתחיל קודם בתשאול ובמילוי של שאלון בריאות שמפרט את המצב הרפואי הכללי שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. רופא שמקבל אתכם מבלי שהוא מברר אתכם לעומק מה מצבכם הרפואי, עשוי לגרום לכך שהטיפול שורש שלכם לא יחזיק לטווח ארוך ויותר גרוע מכך, הוא עשוי לסכן אתכם.

דוגמא למצב שבו טיפול השורש עשוי להחזיק מעט זמן בגלל אי תשאול של הרופא היא כשמטופל סובל מבעיה או מחלה כלשהי שגורמת לשיניים שלו להיות חלשות מאוד. במידה והרופא לא מתשאל ולא מודע לכך, הוא עשוי לבצע טיפול שורש מבלי לחזק את השן בסופו של דבר עם כתר.

הדבר עשוי להביא לכך שטיפול השורש לא יחזיק מעמד לטווח ארוך והמטופל יצטרך לחזור בשנית אל המרפאה.

כמה זמן מחזיק טיפול שורש עם סתימה

  1. ביצוע צילומי רנטגן

לפני שהטיפול מתחיל, הרופא צריך לבצע צילומי רנטגן בשביל לראות את השיניים ואת השורשים שלהם. הסיבה לכך היא שלפעמים מטופלים עשויים לדווח על כאב בצד אחד של הלסת, כאשר השן הפגועה נמצאת בכלל בצד אחר. רופא שאינו מבצע צילומי רנטגן לפני טיפול שורש עשוי לפגוע במטופל שלו ולבצע טיפול שגוי. כך שאם אתם תוהים כמה זמן מחזיק טיפול שורש במצב שכזה, צריך קודם לתהות אם הרופא בכלל טיפל בשן הנכונה. יכול להיות שהטיפול יחזיק לזמן ממושך, אבל לא על השן שזקוקה לטיפול.

איך יודעים שצריך טיפול שורש

כמה זמן מחזיק טיפול שורש?

עכשיו, כשאתם מודעים למצבים שעשויים לפגוע בטיפול השורש ולהביא לכך שהוא יחזיק מעט זמן, אפשר לסכם את הדברים בכך שטיפול שורש טוב יכול להחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות. לעיתים אף לאורך כל החיים אם מדובר בטיפול איכותי.
כשמדובר בטיפול לקוי, הדבר עשוי להוביל לכישלון של אטימת השן ולהביא לבעיות שעשויות לצוץ לאחר כמה שבועות, חודשים או שנים.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

רופאי שיניים רבים מציינים כי לעיתים קרובות מגיעים אליהם מטופלים שסבורים שעליהם להגיע אחת לכמה שנים כדי לחדש את טיפול השורש שעברו בעבר אצל רופא אחר. אך מדובר בטעות. אם עורכים טיפול שורש אצל רופא מומחה, לא יהיה צורך להגיע שוב ושוב לחידוש הטיפול.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים