7 מאכלים שימנעו את טיפול השורש הבא שלכם

רובנו שומעים את צמד המילים "טיפול שורש" ונרתעים באופן מידי. יש שיגידו שבצדק, ויש שיגידו שלא, אך בכל מקרה אין מדובר בחוויה נעימה במיוחד. ישנן מספר דרכים שמאפשרות להימנע מלהגיע לחוויה הזו.

אם זה בעזרת שמירה על שיניים נקיות ובריאות, בעזרת צחצוח שיניים, והקפדה על העברת חוט דנטלי, ואם זה בעזרת הימנעות מאכילת ממתקים ומוצרי מזון מעובד ומרובה בסוכר.

שימוש בחוט דנטלי למניעת טיפול שורש

ישנה עוד דרך, שדווקא ממליצה על מספר מוצרים, אותם יש דווקא כן לאכול. הקפדה על אכילת סוגי המזון הבאים, יכולה להשפיע באופן דרמטי על בריאות החניכיים שלנו, וכפועל יוצא מכך, למנוע את טיפול השורש הבא. אז מהם המאכלים הללו?

  • פירות הדר – פירות הדר נחשבים כפירות שעשירים בוויטמין C, ויטמין שנוגד חמצון ומסייע בהפחתת דלקות. המשמעות היא שהוא גם מונע או מאט את דלקות החניכיים. ויטמין נוסף שנמצא בתפוזים, קלמנטינות, פומלות, אשכוליות ושאר פירות ההדר הוא הוויטמין D , שיחד עם ויטמין C ידוע ביכולתו לתרום לאיזון החומציות, והתמודדות עם חיידקים, בגוף באופן כללי ובפרט באזור הפה.

פירות למניעת טיפול שורש

  • מזונות פריכים – אכילת מזון פריך, כמו תפוחי עץ או גזרים, שעשירים בסיבים, ודורשים פעולת לעיסה ממושכת, עוזרת בניקיון הפה. תחשבו על זה, מדובר במעין "מברשת שיניים" טבעית, אשר מסייעת בהסרת הפלאק שנצמד לשיניים ולחניכיים. בפעם הבאה שאתם מתלבטים בין הגזר לחוט דנטלי, פשוט קחו את שניהם.

מזון פריך למניעת טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)
  • שתיית תה – תרופת הסבתא האהובה מכל, אשר מסייעת ומועילה בכל מצב, החל מכאב ראש, ומסתבר גם עד למניעת טיפולי שורש ובעיות שיניים. התה, שמכיל תאנין, הוא חומר אנטי בקטריאלי טבעי, וכולל בתוכו גם חומרים שונים שנוגדים חמצון. בשל כך, שגשוג החיידקים בפה, אלו היוצרים את העששות והדלקות בחניכיים, שמסתיימות פעמים רבות בטיפול שורש, מואט. לא רק זה, חיידקים רבים מצטברים בצורת תרכובות, שתיית התה מפרקת אותם, וכך מפחיתה את הפוטנציאל לריחות לא נעימים מחלל הפה.

תה למניעת טיפול שורש

  • מזון העשיר בסידן – הסידן ידוע כחומר בונה עצם, לא סתם עד לפני כמה שנים, דאגו ההורים שילדיהם ישתו הרבה חלב. מעבר לכך, במוצרי החלב יש את החלבון קזאין, שעוזר בהפחתת החומציות בפה. לכן מוצרי חלב, טחינה, אגוזים ושיבולת שועל, ידועים בתור מאכלים העשירים בסידן. מלבד זאת, הסידן גם מקדם את ייצור הרוק בחלל הפה. הרוק חשוב מאין כמותו גם לניקיון והיגיינת השיניים, וגם לנטרול חומציות בפה, ולכן חשוב שיהיה הרבה ממנו.

סידן למניעת טיפול שורש

בהקשר הזה,  כדאי לציין גם שמן זית ופטריות– שמן זית התגלה כמכיל ויטמין A וויטמין D, כמו שכבר הזכרנו, מדובר בויטמינים מצוינים לשמירה על איכות השיניים ובריאותן, ודאגה לחניכיים, דבר שימנע בעתיד טיפולי שורש. פטריות – גם בפטריות יש הרבה ויטמין D, שמגן על אמייל, ציפוי, השן. לכן, מאכלים על בסיס פטריות, עוזרים מאוד למניעת פגיעה בשיניים, מניעת טיפולי שורש והגנה על חלל הפה.

פיטריות למניעת טיפול שורש

  • שתיית נוזלים – שתיית מרק עוף רותח, או אפילו שתיית כוס מים מינרליים, עוזרים בשטיפת הפה משאריות המזון, ולכן מסייעים לשמירה על ניקיונו של חלל הפה. פרט חשוב שיש לציין גם ביחס אליהם, זה שהם עוזרים לשמור על רמת רוק גבוהה במשפחה, וכן חשוב מאוד לשתות באופן סדיר, כדי לנטרל את החומצה הפוגעת בשיניים והחניכיים.

מים למניעת טיפול שורש

  • דבש מלכות ושעועית אדומה – על פי הרפואה הסינית, וגם על פי כמה מחקרים בשנים האחרונות, ישנם מספר מאכלים שמחזקים את הכליות. הכליות, על פי טענה זו, הכליות הן אלה שמחזקות את השיניים, כך שאם הכליות חזקות, גם מערכת הפה והשיניים. אמונה זו מתבססת על אמונה ב"מרדיאנים", רשת ערוצי אנרגיה החוצה את הגוף לאורך ולרוחב, שדרכם ניתן לאזן את הגוף, בתקשורת בין אברי הגוף השונים.

דבש מלכות ושעועית למניעת טיפול שורש

 

  • שוקולד מריר – לא תאמינו אבל בשוקולד המריר ישנם פולי קקאו, שמכילים תיאנינים. הם מסירים את הצטברות הפלאק על השיניים, מאיצים את זרימתו של הדם, וכך מפחיתים דלקות חניכיים, וגם ארוזיה בשיניים. רק הקפידו שמדובר בשוקולד מריר, ללא סוכר, וקחו קובייה אחת לאחר הארוחה שתהווה קינוח מתוק שיגן על השיניים.

שוקולד מריר למניעת טיפול שורש

לסיכום, כלל המאכלים המכילים ויטמין D או ויטמין A, וכן כאלו המכילים סידן או כל מינרל או ויטמין שעוזר בהגנה על השיניים יעזרו לכם במניעת טיפולי שורש. זכרו, פירות וירקות, בעיקר מזונות פריכים, ותפוזים, העשירים מאוד בוויטמינים ומינרלים, יעזרו לכם רבות במניעת טיפול השורש הבא. אמנם המאכלים שהוזכרו נראים בחלקם כמוזרים במקצת, אך לעיתים כדאי להיות המוזר שבחבורה, ולחסוך כמה אלפי שקלים, וטיפולים העלולים להיות קשים וכואבים.

טיפול שורש הוא לא חוויה נעימה בשום צורה, והמחשבה שהקפדה על תפריט איכותי ומותאם, יכולה הייתה למנוע אותו, די גורמת להמליץ בכל לב, לנסות להתחבר לאחד או כמה מהמאכלים המפורטים למעלה, ועל ידי השקעה בתפריט ובנייתו לפי התאמה אישית, כולל מרכיבי המאכלים המתאימים לכם יותר, למנוע מכם טיפולי שורש עתידיים.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים