7 מיתוסים על טיפול שורש שהם פשוט לא נכונים

7 מיתוסים על טיפול שורש שהם פשוט לא נכונים

7 מיתוסים על טיפול שורש שהם פשוט לא נכונים

כאשר אתם חושב על הליך כמו טיפול שורש, כמה דברים עשויים להופיע בראש שלכם. אתם עשויים לדמיין שטיפולי שורש הם סיוט. אחרי הכל, ברגע שהשורש נעלם, השן היא מקרה אבוד, לא? למרבה המזל, הדאגות הללו לא יכלו להיות רחוקות יותר מהאמת! כמו טיפולי שיניים רבים, טיפולי שורש פותרים בעיות בצורה פשוטה ויעילה. עששת וזיהום חיידקי נעצרים, וכל הכאב שהרגשת מהשן הזו ייפתר. הנה 7 מיתוסים שפשוט לא נכונים:

1. טיפולי שורש גורמים לעוד יותר כאב

אם אתם מרגישים את הלחץ והכאב הבלתי נסבל של כאב שיניים, אתם עלולים לפחד מהתעסקות בשיניים.. אבל טיפולי שורש לא גורמים ליותר כאבים. למעשה, כל מטרת ההליך היא לעצור את הכאב שלכם ממש מהשורש.

במהלכם טיפול השורש, רופא השיניים יקהה את האזור לחלוטין, ויבטיח לכם טיפול נוח וללא כאבים לאורך כל הטיפול. רופא השיניים יסיר את העששת והזיהום שהשפיעו על השן על ידי קידוח מטה סביב השורש והסרת החלק הנגוע. לאחר מכן, יאטום את השן או יניח עליה כתר, כדי להבטיח שתעלת השורש תהיה מוצלחת.

מיתוס 1 טיפולי שורש

2. יש להימנע מטיפולי שורש בכל מחיר

התפיסה המוטעית לגבי טיפולי שורש כאן היא הרעיון שההליך הוא בלתי הפיך ונוטה לכישלון. זה פשוט לא נכון. לעתים קרובות, טיפולי שורש הם הטיפול הפחות יקר והיעיל לכאבי שיניים ולזיהום החיידקי הקשור לעששת.

החלופות הן עקירת השן השן לחלוטין והשתלת שיניים, אבל היינו אומרים שהחלופות הניתוחיות הללו הן די דרסטיות כאשר אתם יכולים להציל את השן הטבעית שלכם. כהערה קטנה, לטיפולי שורש אין השפעה על מבנה העל של העצם, בעוד שמשהו כמו השתלת שיניים קבועה כן.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

אכן, ישנם הליכים כירורגיים אחרים שהם הרבה יותר קיצוניים.

מיתוס 2 טיפולי שורש

3. טיפול שורש כרוך בהסרה של כל השורש

זאת טעות. הרופא מקפיד להסיר רק את החלק הפנימי של השן שיש עימו בעיה, זהו תהליך כירוגי מדוייק שלא נעשה בקלות ראש ויד.

במידת הצורך, ניתן להסיר חלק מהשורש אם הריקבון הגיע עמוק מספיק. זה אולי ההיבט הכי "מסתורי" ומפחיד של טיפול שורש, אבל אין מה לדאוג.

שוב, המטרה של טיפול שורש היא להציל את השן הטבעית שלכם ולהעלים כל כאב שאתם מרגיש. אפשר לעשות טיפול בגיל צעיר ולהינות מהשן  הזו לעוד הרבה מאוד שנים קדימה.

מיתוס 3 טיפולי שורש

4. אם אקבל טיפול שורש, אני הולך לאבד את השן בכל מקרה

זהו מיתוס גדול. אין צורך לדאוג מאיבוד השן לאחר טיפול שורש בגלל אופן ביצוע טיפול שורש. לאחר הסרת החלק הנגוע של השן, ממלאים את החלק הפנימי ומכסים אותו כדי להבטיח שלא יהיה ריקבון נוסף.

עם היגיינת שיניים נאותה לאחר טיפול השורש, לא צריך שתהיה לכם דאגה לגבי איבוד השן יותר מאשר לגבי כל שן אחרת.

מיתוס 4 טיפולי שורש

5. שיניים שעוברות טיפול שורש זקוקות לרוב לכתר

זה נכון אבל לא בכל מצב.  בדרך כלל לשיניים הזקוקות לטיפול שורש יש חורים גדולים מאוד או סתימות נרחבות. שן עם סתימה גדולה נמצאת בסיכון גבוה יותר לשבר. מסיבה זו, רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ על הצבת כתר לאחר הליך טיפול השורש. יש רופאי שיניים שממקמים סתימה על השן מיד לאחר ביצוע טיפול השורש וגם  כתר, נכון שיש יותר תמיכה וחיזוק כך אבל ייתכן וזה יעשה בשלבים ובכמה טיפולים. לא צריך לפחד מהמילה כתר, בסוף זה דברים שבאים לטובתינו ולטובת בריאות הפה.

מיתוס 5 טיפולי שורש

6. טיפול שורש הוא תהליך ממושך הדורש מספר פגישות

זה לא נכון,  כיום טיפול שורש עשוי להימשך בין שעה לשעתיים אם אין סיבוכים. מספר הפגישות תלוי לרוב במצב השן ובמספר החורים שיש לה.

טיפול שורש נחקק אצל כולנו כהליך כל כך מפחיד וקשה שלא טרחנו לבדוק איך הוא באמת. רפואת השיניים מתקדמת בצעדי ענק וטיפול שכזה נהיה שיגרתי מהיר ומדוייק להפליא.

מיתוס 6 טיפולי שורש

7. יש לעקור תמיד שן בטיפול שורש שנכשל

גם זה מיתוס לא נכון! שיעור ההצלחה של טיפולי שורש הוא כ-85%. אפילו אם בוצע טיפול שורש לפני שנים שגורם שוב מחדש לכאב או לזיהום, לעיתים קרובות פשוט חוזרים ועושים שוב טיםול שורש. אם כל אחד היה מאבד שן על טיפול שורש היינו רואים הרבה פחות חיוכים ברחוב.

מיתוס 7 טיפולי שורש

לסיכום:

נכון, אף אחד לא אוהב ללכת לרופא שיניים, הקולות של המכישירים וההתעסקות בחלל הפה היא לא הבילוי המועדף. אם זאת, כאשר מרגישים כאבים, ופתאום כל ביס נהיה טורדני ומעצבן אז אתם חייבים ללכת לרופא שיניים להבדק.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

בריאות הפה מאוגדת ישירות באיכות חיים ושמחה כללית, אל תוותרו על החיוך שלכם מתוך פחד מהטיפול. טיפולי שורש יכולים לעזור כל כך ועכשיו אתם יודעים גם שהם הרבה פחות מפחידים ממה שחשבתם. אז אל תפסיקו לחייך, זה שווה את זה.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים