שן כואבת לאחר טיפול שורש שכשל

5 תסמינים שטיפול השורש כשל

שן כואבת לאחר טיפול שורש שכשל

אומנם זו אינה תופעה נפוצה אך לעיתים טיפול שורש יכול גם להיכשל. ישנם תסמינים שתוכלו לראות אם מופיעים ולהסיק שטיפול השורש כנראה לא נעשה כראוי ושיש צורך לחזור אל הרופא המטפל. הנה 5 תסמינים שיעזרו לכם להבין אם טיפול השורש שלכם כשל.

טיפול שורש

טיפול שורש מתבצע כאשר חור בשן (עששת) גדל והעששת מגיעה אל שורש השן.

בהליך מרדימים את האיזור (ניתן לעשות הרדמה מקומית או מלאה בהתאם למה שתחליטו עם רופא השיניים שלכם) ובעצם מחטאים ומנקים את העששת משורש השן. לאחר מכן ממלאים את השורש, משתמשים בתחילה בסתימה זמנית ולאחר שהאזור מחלים בסתימה קבועה (עושים מבנה וכתר לשן במקרה הצורך).

קליניקה לחידוש טיפול שורש

אכילת מאכלים קרים (גלידה, יוגורט וכד') תקל על הכאב ותעזור להפחית את הנפיחות בימים שלאחר הטיפול. מומלץ להימנע ממאכלים קשים בימים הראשונים שלאחר הטיפול.

רגישות וכאבים

רגישות וכאבים באיזור השורש או בתעלת השורש יכולים להעיד על כישלון של טיפול השורש. מדובר ברגישות וכאב במגע (למשל נגיעה באיזור עם הלשון) או רגישות וכאב שמרגישים באופן תמידי ללא גורם חיצוני.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים כאן טופס ומיד יחזרו אליכם!

טופס יצירת קשר

רגישות בשיניים לאחר טיפול שורש שכשל

כמובן שהאזור המטופל עלול לכאוב לאחר הטיפול, אך מדובר כאן ברגישות וכאבים חריגים הנמשכים זמן רב מהצפוי במקרים של טיפול שורש. הרגישות והכאבים יכולים להתבטא בעת לעיסה או פשוט כאב כלשהו שמרגישים באופן תמידי.

נפיחות

נפיחות באיזור השן שטופלה יכולה להיות סימן לכך שטיפול השורש לא נעשה כראוי. נפיחות קלה באיזור היא הגיונית, אך אם היא אינה חולפת לאורך זמן כנראה שישנה בעיה וזה סימן לכך שטיפול השורש לא צלח. בנוסף, יכולה להיווצר נפיחות בפנים או בצוואר וגם זה סימן לטיפול שורש שלא בוצע כראוי.

נפיחות לאחר טיפול שורש שכשל

רגישות לחום ולקור

כאשר אתם אוכלים או שותים משהו חם או קר, אתם מרגישים מעין כאב בשן בה נעשה טיפול השורש, זה מעיד על בעיה עצבית בשורש. לאחר טיפול שורש לא אמורה להיות רגישות שכזו. ככל הנראה שמילוי השורש לא נעשה כראוי.

רגישות לקור וחום לאחר טיפול שורש שכשל

 שינוי בצבע השן

בתהליך של מילוי השורש לאחר סיום החיטוי משתמשים בחומר מילוי מסוים. זליגה של חומרי המילוי יכולה להביא לשינוי בצבע השן. תלוי בחומר בו השתמש הרופא למילוי השורש, השן יכולה לשנות את צבעה לוורוד, אפרפר או אפילו כחול – אפור.

שינוי בצבע השן לאחר טיפול שורש שכשל

זיהום

זיהום הוא לא תופעה נפוצה במיוחד אחרי טיפול שורש, אך הוא יכול להתרחש. זיהום יכול להתרחש כאשר נעשה ניקוב לשן או לרקמות הרכות, או טיפול שורש לא מוצלח מלכתחילה. זיהום יכול להתבטא בחום, נפיחות, כאב או מוגלה. הרופא יטפל בזיהום בעזרת אנטיביוטיקה.

*שילוב של יותר מתסמין אחד הוא שיהווה סיבה לחשוב שטיפול השורש כשל מאחר ויכולות להיות סיבות אחרות שיגרמו לכל אחד מהתסמינים ולא בהכרח טיפול השורש שבדיוק עשיתם.

שינוי בצבע של חומרי האיטום לאחר טיפול שורש

לסיכום

לפעמים חור בשן מתפתח ומגיע עד לשורש ולכן יש צורך בטיפול שורש. בטיפול מנקים ומחטאים את השורש וסותמים אותו. למרות שכישלון של טיפול שורש הוא לא מאוד נפוץ, הוא עדיין יכול לקרות ויהיו לכך תסמינים. אם אתם אכן בטוחים שנעשה לכם עוול, אתם מוזמנים לקרוא 9 עילות לתביעה על רשלנות רפואית בטיפול שורש.

רגישות וכאבים באיזור השורש או בתעלת השורש יכולים להעיד על כישלון בטיפול, הכוונה היא לרגישות וכאבים מעבר לרגיל ולאורך זמן, או בעת לעיסה. נפיחות היא תסמין נוסף לטיפול שורש שכשל. מדובר בנפיחות באיזור הפנים או הצוואר, או נפיחות לאורך זמן באיזור השן שטופלה.

אישה מחזיקה פה מדומה לפני טיפול שורש

רגישות לחום ולקור בעת אכילה או שתייה של דברים קרים או חמים יכולה להעיד שמילוי השורש לא נעשה כראוי בעת הטיפול, מאחר ורגישות לחום ולקור לא צריכה להתקיים בשן שטופלה לאחר טיפול השורש.

תסמין נוסף, הוא שינוי בצבע השן. בעת מילוי השורש הרופא משתמש בחומר מסוים למילוי, מילוי שלא כראוי או זליגתו עלולים להביא לשינוי בצבע השן, השן יכולה להפוך ורודה, אפורה או אפורה – כחלחלה תלוי בסוג החומר בו השתמש הרופא למילוי השורש.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מחיר של טיפול שורש

זיהום הוא לא תסמין נפוץ במיוחד לאחר טיפול שורש אך הוא יכול להתרחש. הזיהום עלול להתבטא בחום, נפיחות, כאב או מוגלה. בזיהום ניתן לטפל בעזרת אנטיביוטיקה במרשם רופא.

חשוב לדעת, כישלון של טיפול שורש הוא אינו תופעה נפוצה, מרבית הטיפולים מצליחים ללא תופעות חריגות מהרגיל. הופעת רק אחד מהתסמינים אינה מעידה בהכרח על טיפול שורש שכשל.

 

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים