צילום פריאפיקלי

צילום פריאפיקלי – מה זה? ומתי נעשה?

צילום פריאפיקלי

עולם הרפואה הוא זר לרובנו, ורפואת השיניים אפילו יותר. ככלל רובנו משתדלים להתרחק ככל הניתן ממרפאת השיניים מעבר למינימום ההכרחי של ביקור אצל השיננית פעם בחצי שנה. אולם לעיתים מתפתחת בחלל הפה בעיה כזו או אחרת שמחייבת אותנו לפנות לרופא השיניים לפתרון. בלא מעט מהמקרים, רופא השיניים ישלח אותנו קודם כל לצילום שיניים.

מדובר בהליך שגרתי אך שטבעו אינו מוכר למרבית הציבור, ולכן הוא יכול לעורר לא מעט חששות ופחדים. הטקסט שאתם קוראים נועד להסביר לכם מה הוא בדיוק צילום שיניים בדגש על צילום פריאפיקלי. בטקסט תוכלו לקרוא מה זה צילום שיניים פריאפיקלי, מתי עושים אותו, מה טווח המחירים שלו ומה הסיכונים שלו.

צילום שיניים

לפני שנתמקד בצילום שיניים פריאפיקלי, אולי כדאי שנתחיל בהסבר כללי על ההליך של צילום שיניים. כידוע, לשיניים יש חלק גלוי – כתר השן, וחלק נסתר – שורש השן. את החלק הגלוי יכולה רופאת השיניים לסקור בקלות ללא צורך במכשירים ייעודיים למעט פנס קטן בחלק מהמקרים.

את החלק הנסתר, לעומת זאת, רופא השיניים לא יוכל לבחון בלי שימוש בציוד ייעודי. השימוש בציוד הייעודי נקרא 'צילום שיניים'. במסגרת צילום שיניים יוצר טכנאי השיניים תמונה מפורטת של כלל חלל הפה, כולל החלקים אליהם הגישה מוגבלת יחסית. צילום שיניים מתבצע במעבדות צילום שיניים או במרפאת שיניים.

רופא השיניים עושה שימוש בתוצרי הצילום כשהוא בונה תוכנית עבודה לחלל הפה הספציפי שלכם.

אישה מחזיקה פה שמדמה טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מה זה צילום פריאפיקלי

התשובה לשאלה "מה זה צילום פריאפיקלי" היא שמדובר בסוג מסוים של צילום שיניים ששם דגש על היבטים מסוימים של חלל הפה. משתמשים בצילום פריאפיקלי כשצריכים לעשות שיקוף לשיניים ו/או לחניכיים.

צילום פריאפיקלי מאפשר לערוך שיקוף לשורשים של השיניים כמו גם לכותרות. בצילום פריאפיקלי ניתן לבחון גם מצב החניכיים ומצב העצם על ידי טכניקה של שיקוף. בצילום פריאפיקלי מצלמים נקודה אחת של הפה בכל פעם, ולכן לעיתים קרובות עולה צורך ביותר מצילום.

צילום פריאפיקלי של כל חלל הפה לצורך בירור הסטטוס שלו ידרוש בין ארבע עשרה לשש עשרה צילומים. צילום פריאפיקלי גם דורש שימוש במיכשור ייחודי, ולא במצלמה המקצועית המוכרת לנו מאירועים. צילום פריאפיקלי מודפס על ידי סרט רנטגן מיוחד, מה שגם מוסיף לעלות הטיפול הזה.

רופא מסביר על ההבדל בין טיפול שורש או עקירה

מתי עושים צילום פריאפיקלי

צילום שיניים פריאפיקלי מאפשר לרופא השיניים לראות חלקים שאין לו שום דרך לראות חוץ מאשר לפתוח את השן או את החניכיים, דבר שאף אחד מהמעורבים בטיפול לא מעוניין בו. לכן משתמשים בצילום שיניים פריאפיקלי כשרוצים ליצור אבחנה של מצב חלל הפה וכבסיס לבניית תוכנית טיפול.

בין הטיפולים שמתבססים על צילום שיניים פריאפיקלי ניתן למצוא טיפול שורש וטיפול בדלקות באורך ובשקע שורש השן. לכן אם רופא השיניים שלכם חושב שיש לכם דלקת בשורש או שיש צורך בטיפול שורש הוא ישלח אתכם לעשות צילום שיניים פריאפיקלי.

צילום שיניים פריאפיקלי ידרוש מכם לפנות כמה שעות במהלך היום, מפני שמכונים לצילום שיניים הם עסקים לכל דבר ועניין, ובהתאם לכך הם פועלים בשעות העבודה המקובלות. לרופאים רבים יש מכונים שהם יכולים להמליץ עליהם ואף נמצאים איתם בהסכם של הנחה לכל לקוח שמופנה דרכם.

קליניקה של טיפול שורש בהרדמה מלאה

כמה עולה צילום פריאפיקלי

בואו נתחיל מהשורה התחתונה – צילום שיניים פריאפיקלי עולה קצת פחות מ-200 ש"ח בקופות החולים, וקצת יותר במכונים פרטיים ללא הפנייה והסדר. המחירים משתנים גם בהתאם לעיר בה מתבצע הצילום, הזמן (סוף שבוע, חגים, שעות לילה מאוחרות וכו') והתחרות בין המכונים השונים.

צילום פריאפיקלי וסיכון לסרטן

צילום שיניים פריאפיקלי מתבצע תוך שימוש בקרני רנטגן. קרני הרנטגן התגלו בתחילת המאה התשעה עשרה ונחשבו אז לחידוש מהפכני והשימוש בהם נעשה נפוץ במגוון תחומי חיים.

למרבה הצער ההשלכות של קרינת הרנטגן על הסיכום לחלות בסרטן התגלו רק מאוחר יותר. מאז השימוש בקרינה המיוחדת אך מסוכנת הזו הוגבל וצומצם. כיום יש הנחיות קפדניות לכל שימוש ברנטגן. כמו שציינו, צילום שיניים פריאפיקלי כולל שימוש בקרינת רנטגן.

טיפול שורש מחיר

מצד אחד, היתרון של קרינת הרנטגן מאפשר לנו לראות בצורה ברורה מה מתרחש בחלל הפה וכך לבנות תוכנית טיפול מדויקת תוך צמצום הבדיקות הפולשניות למינימום ההכרחי. מצד שני, יש סיכון בשימוש ברנטגן. זו הסיבה שצילום פריאפיקלי עושים רק במכון מורשה תוך הקפדה על כל כללי הבטיחות והמיגון הדרושים.

סיכום

לסיכום, צילום שיניים פריאפיקלי הוא החלק הראשון בתהליך של טיפול השורש והוא  הנפוץ והבסיסי ביותר בכל פעם שעולה החשד לצורך בטיפול שורש. צילום שיניים פריאפיקלי נעשה במכונים המוסמכים לכך על ידי טכנאים מקצועיים ובהפניית רופא שיניים בלבד. בצילום שיניים פריאפיקלי נעשה שימוש בקרינת רנטגן, ולכן יש להקפיד על מיגון מתאים והקפדה על ההנחיות. לכן, למשל, נשים בהריון לא יכולות לעשות צילום שיניים פריאפיקלי. צילום שיניים פריאפיקלי עולה כמה מאות שקלים, ומוודא שתקבלו מרופא השיניים שלכם את הטיפול הכי טוב והכי מתואם למצב חלל הפה שלכם.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים