תרופות סבתא לטיפול שורש

האם אתם מתעוררים עם כאבי שיניים עזים מדי יום? האם השיניים שלכם רגישות למאכלים חמים וקרים? החניכיים שלכם נפוחות? האם אתם מרגישים כאב חד או לחץ בשיניים בזמן שאתם לועסים את האוכל שלכם? אם התשובה שלכם היא כן לרוב השאלות הללו, סביר מאוד להניח שאתם סובלים מכאבים בתעלת השורש.

מהי תעלת השורש?

תעלת שורש היא מרחב במרכז השיניים, המורכב מכלי דם השומרים על בריאות השן. כאשר כלי הדם הללו לוקים בדלקת, הדבר עלול לגרום לפגיעה באמייל השיניים, המכונה דנטין, ולגרום להרבה כאבים ואי נוחות. כדי להיפטר מזיהום שורש, יש לטפל בחללים כראוי כדי להימנע מבעיות שיניים חמורות בהמשך. במקרים קיצוניים, טיפול שורש מתבצע על ידי רופא שיניים בכדי לחסל את הכאבים לצמיתות.

עם זאת, ניתן לשלוט בכאבי שורש ולהפחית אותם גם בנוחות הבית, בהוצאות מינימליות, באמצעות מרכיבים הזמינים בקלות! המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על תרופות הסבתא האלו.

תרופות סבתא לטיפול שורש

תרופות סבתא לטיפול שורש

  1. בצל

למרות שהריח החריף של בצל בפה עשוי להיות רעיון דוחה, תרופה זו ידועה כמפחיתה את כאבי תעלת השורש ביעילות בשל האיכות המחטא של הירק. כל שעליכם לעשות הוא לקחת פרוסת בצל חתוך טרי ולהניח אותה ליד האזור הפגוע בפה למשך זמן מה.

בצל לטיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)
  1. ציפורן

מעבר להיותה תבלין נפוץ ברוב המטבחים, הציפורן משמשת גם לטיפול בהרבה מחלות הקשורות לשיניים. התבלין מגיע עם תכונות אנטי בקטריאליות שהורגות חיידקים הגורמים לזיהומים וכאבים. אתם יכולים להניח ציפורן ליד השן המזוהמת ולאפשר למיץ שלה להקל על כאבי תעלת השורש שלכם. ניתן לעסות גם את האזור הפגוע עם מעט שמן ציפורן, או לחילופין להכין עיסה מציפורן ומים טחונים ולמרוח אותה על האזור הנגוע.

ציפורן לטיפול שורש

  1. שמן עץ התה

שמן עץ התה נמצא בשימוש עממי במוצרי קוסמטיקה רבים. הוא ידוע כתרופה יעילה לאקנה וניקוי הפנים. בנוסף, שמן עץ התה מועיל גם בהקלה על כאבי תעלות השורש. הוסיפו כמה טיפות שמן עץ התה לכוס מים חמים וגרגרו בפה למשך מספר דקות, הכאב שלכם יצטמצם באופן ניכר!

שמן עץ התה לטיפול שורש

  1. מלפפון

אפקט הקירור של המלפפון מפחית בהצלחה את הכאבים החדים והרגישות שנוצרים עקב דלקת תעלת השורש, שכן הוא מגיע עם תכונות אנטי דלקתיות. פשוט הניחו חתיכת מלפפון מעט קרה על האזור הפגוע והשאירו אותה שם עד שתחוו הקלה מסוימת.

מלפפון לטיפול שורש

  1. שמן זית

מאחר ושמן הזית ידוע כבעל תכונות אנטי דלקתיות, הוא בוודאי יכול לסייע בטיפול בכאבי שורש. אתם יכולים לקחת ספוגית כותנה, לטבול אותה בשמן זית ולהניח אותה ליד האזור הפגוע. תוכלו להרגיש את ההשפעה המרגיעה של שמן הזית תוך זמן קצר.

שמן זית לטיפול שורש

  1. מיץ שום

ממש כמו בצל, אולי לשום אין ריח נעים, אך הוא בהחלט יכול לסייע בהרגעת כאבי תעלת השורש. הוא גם בעל תכונות אנטי בקטריאליות המבטלות זיהום. אתם יכולים להניח חתיכת שום על האזור הפגוע או שאתם יכולים לגרגר בפה תמצית של שום עם מים, תוך התמקדות בחלק הפגוע.

מיץ שום לטיפול שורש

  1. אלכוהול

מלבד היותו משקה כיפי, אלכוהול מגיע גם בעל תכונות מסוימות וקיים במינונים נמוכים בכמה תרופות. אלכוהול ידוע כמפחית כאבים, זיהומים ודלקות מכיוון שהוא בעל תכונות משככות כאבים. אתם יכולים לגרגר בפה שלכם משקה אלכוהולי ולהחזיק אותו כמה דקות לפני שטיפת הפה כדי להפחית את כאבי תעלת השורש. מומלץ גם להשתמש בשטיפת פה מבוססת אלכוהול.

אלכוהול לטיפול שורש

  1. עלי פלטנו (פלנטיין)

עלים אלו משמשים בעיקר במטבח הדרום אמריקאי, אך ניתן להשיג אותם בישראל בחנויות מיוחדות או שווקים. צרו עיסה מעלי הפלטנו ומים, הניחו אותה על האזור הפגוע בפה והשאירו אותה למשך מספר דקות, ולאחר מכן שטפו את הפה במים נקיים או שטיפת פה תרופתית. המאפיין האנטי דלקתי המצוי בעלים אלה ידוע כמפחית כאבים.

עלי פלטנו לטיפול שורש

  1. אספטידה (הינג)

מרכיב מטבח נפוץ בעולם האסייתי שיכול להיות שימושי גם כשאתם סובלים מכאבי שורש. ידוע שהוא מווסת את זרימת הדם לאזור הפגוע, ובכך מקל על הכאבים. הכינו משחה מאספטידה וכמה טיפות מיץ לימון, הניחו אותה על האזור הפגוע, השאירו אותה למשך מספר דקות ושטפו את הפה במים נקיים.

אספטידה לטיפול שורש

  1. חומץ

סוגי חומצים שונים מגיעים עם תכונות אנטי בקטריאליות שיכולות להפחית זיהומים וכאבים, במיוחד בכל הנוגע לריפוי מחלות הקשורות בשיניים. אתם יכולים לטבול ספוג כותנה בחומץ ולהניח אותו ליד האזור הפגוע למשך 15 דקות. לאחר מכן שטפו את הפה היטב במים נקיים. תרופה זו יעילה יותר כאשר משתמשים בה באופן קבוע.

חומץ לטיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)
  1. שטיפת מי מלח

עבור אנשים רבים שטיפה במי מלח היא טיפול יעיל במיוחד. מי מלח הם חומר חיטוי טבעי, והוא יכול לעזור לשחרר חלקיקי מזון ופסולת שעלולים להיתקע בין השיניים. טיפול בכאב שיניים במי מלח יכול גם לסייע בהפחתת דלקות וריפוי פצעים בפה. כדי להיעזר במלח להתמודדות עם כאבי שיניים, מערבבים 1/2 כפית מלח עם כוס מים חמים ומשתמשים בה כמי פה.

מי מלח לטיפול שורש

  1. קומפרסים קרים

אתם יכולים להשתמש בקומפרסים קרים כדי להקל על כל כאב שאתם חווים, במיוחד טראומה כלשהי גרמה לכאב השיניים שלכם. כאשר אתם נעזרים בקומפרס קר, הוא גורם להתכווצות כלי הדם באזור. זה הופך את הכאב לפחות חמור. הקור יכול גם להפחית נפיחות ודלקת. כדי להשתמש בגישה זו, החזיקו שקית קרח עטופה במגבת על גבי האזור הפגוע במשך 20 דקות בכל פעם. ניתן לחזור על פעולה זו כל כמה שעות.

קומפרסים לטיפול שורש

  1. שקיות תה נענע

ניתן להשתמש בשקיות תה נענע כדי להרדים כאבים ולהרגיע חניכיים רגישות. לשם כך, מניחים לשקית התה להתקרר לפני החלתה על האזור הפגוע. אך היא עדיין צריכה להיות חמה מעט. ניתן גם להחליף גישה ולהשתמש בה כדי לצנן את האזור במקום לחמם אותו. לשם כך הכניסו שקית תה משומשת למקפיא למספר דקות כדי לצנן אותה ולאחר מכן הניחו אותה על השן.

שקיות תה נענע לטיפול שורש

  1. תמצית וניל

תמצית וניל מכילה אלכוהול, שיכול לעזור להפחית כאבים, כאמור. נוגדי החמצון המוכחים שלו הופכים אותו למרפא יעיל עבור כאבי שיניים. כדי להשתמש בתמצית הווניל, יש לשפוך כמות קטנה ממנה על האצבע או על צמר גפן, ולאחר מכן להחיל אותה ישירות על האזור הפגוע מספר פעמים ביום.

תמצית וניל לטיפול שורש

  1. עשב חיטה

לעשב חיטה יש אינספור סגולות רפואיות והוא יכול לפעול לריפוי גופכם מבפנים אם צורכים אותו באופן פנימי. מרכיב זה יכול להקל על דלקת בפה ולמנוע זיהומים. תכולת הכלורופיל הגבוהה שלו יכולה גם להילחם בחיידקים. כדי להשתמש בגישה זו, פשוט השתמשו במיץ עשב חיטה כמי פה.

עשב חיטה לטיפול שורש

  1. טימין

לטימין יש תכונות אנטיבקטריאליות ונוגדות חמצון חזקות, מה שהופך את התבלין למקור מהימן שיכול לסייע לטיפול בכאבי שיניים. כדי להשתמש בו, שופכים כמה טיפות שמן אתרי עם טימין וכמה טיפות מים על כדור צמר גפן. לאחר דילול השמן במים, מורחים אותו על האזור הפגוע. ניתן גם להוסיף טיפה מהשמן לכוס מים קטנה ולהשתמש כמי פה.

טימין לטיפול שורש

 

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים